Knipövningar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

corona

Hur går det med knipävningarna egentligen???
n046.gif


Kniper ni alls?
Hur ofta? Hur mycket?

Hur gör ni för att komma ihåg det?

Jag tycker dagarna går, så läser man i någon "gravid-bok" och någon nämner knipövningar, så får man dåligt samvete för att man helt har glömt bort det.

Det är tråkigt.
Det är ganska svårt tycker jag.

Har försökt att knipa lite när jag ändå står i kassan på jobbet, men jag känner på mig att jag gör konstiga miner och uttryck med ansiktet :o
 
Sv: Knipövningar!

Jag knep ingenting när jag var gravid. Varför ska man göra det egentligen?

Efter förlossningen var jag duktig i början eftersom jag var orolig för att inte "bli mig själv" där nere igen. :o Nu, fem månader efter förlossningen, kniper jag i princip aldrig, slarvigt nog.
Ska försöka bättra mig, jag vet ju att man SKA!

Jag brukade knipa i samband med att jag ammade i början, vilket jag gjorde ofta, ofta!
 
Sv: Knipövningar!

Jag läste i någon bok att man skulle sätta igång och knipa så snart man kan efter förlossningen, exempelvis när man ammar, för att komma ihåg det.

Det lättade mitt dåliga samvete en aning eftersom jag fortfarande inte fött något barn och då slipper knipa ett tag till :o :D

Men så är det ändå så många som säger att man ska börja knipa redan under graviditeten "annars blir man sig aldrig lik igen" :eek: ;)
 
Sv: Knipövningar!

Under graviditeten knep jag inte. Jag fattar inte varför man skulle göra det...

Men nu efter förlossningen bör man ju knipa. Jag slarvar. Det blir nog bara två gånger i veckan.

Men jag tycker man kniper mer eller mindre automatiskt när man rider, så jag ska försöka rida oftare, för det tror jag är bra. Fast lugnt och stilla förstås, annars gör det nog mer skada än nytta.

Det har gått sex veckor sedan förlossningen.
 
Sv: Knipövningar!

Bri skrev:
Jag knep ingenting när jag var gravid. Varför ska man göra det egentligen?

ååå, vad lycklig jag blir! jag försöker knipa så fort jag kommer ihåg och det blir väl iaf minst en gång/dag men det är ju såå tråkigt och framförallt svårt. jag gör säkert helt fel så det gör väl ingen nytta iaf. :crazy:

då ger jag upp nu och väntar tills bebis kommit och börjar knipa på allvar då istället!
 
Sv: Knipövningar!

Det är ju bara att prova att knipa av strålen när du kissar, för att se ifall du använder rätt muskler.

Jag kniper knappt alls under graviditeten nu. Har geishakulor som köptes förut, och dom använde jag tills dom satt kvar därinne oavsett vad i princip, trots att dom både är tunga och glatta. Efter det orkade jag inte fortsätta, eftersom musklerna inte blev mer tränade trots att jag hade dom i ofta. Men dom ska användas flitigt efter förlossningen igen!
 
Sv: Knipövningar!

Jag gör knipövningar när jag kommer ihåg, det blir oftas någon gång per dag. Anledningen till att göra knipövningar under graviditeten är för att förebygga stressinkontinens (dvs urinläckage vid nysningar etc.), detta kan inträffa redan under graviditeten och inte enbart efter förlossning. Så jag fortsätter med mina knipövningar, jag...
 
Sv: Knipövningar!

Men kan det inte bli svårare att pressa ut bebben om man är väldigt tight därnere?
 
Sv: Knipövningar!

Bri skrev:
Men kan det inte bli svårare att pressa ut bebben om man är väldigt tight därnere?
Jag har förstått det som att man har bättre kontroll över musklerna om man gör knipövningar, därför är det LÄTTARE när man ska föda - just eftersom man kan slappna av och spänna. :crazy:
 
Sv: Knipövningar!

Japp! När jag var gift var detta enkelt att prova, han uppskattade det :angel: Men med pojkvännen gick det inte alls för hans snopp var mindre.... eller så är jag mer uttänjd, men det tror jag inte:rofl:
 
Sv: Knipövningar!

Nja, JAG tycker inte att det är svårt, kanske för att jag lärde mig det som elvaåring för att mamma talade om för mig att det är bra att knipa:angel: Men gud så tråkigt det är, och svårt att komma i håg framför allt!

Första sonen föddes för 4 år sedan och därefter fick jag problem att hålla tätt. Inte vid nysningar ellr liknande som är "vanligt", utan överlag under hela dygnet så droppade det små små droppar. Jag har aldrig sökt för detta problemet, hur pinsamt är inte det?? Detta fick jag till trots att jag gjorde mina knipövningar ordentligt i början efter förlossningen och på efterkontrollen kände bm och sa att DET var det inga problem med. I vintras, alltså haft problemen i 4 år så upplevde jag att det blivit bra igen, bara så där.:idea:

Det känns otroligt skönt att inte ha sånna problem längre!! Jag hoppas bara att de inte kommer tillbaka efter barn nummer tre.......:crazy:
 
Sv: Knipövningar!

Enya skrev:
Japp! När jag var gift var detta enkelt att prova, han uppskattade det :angel: Men med pojkvännen gick det inte alls för hans snopp var mindre.... eller så är jag mer uttänjd, men det tror jag inte:rofl:

Men du vet nog om snoppen är mindre eller ej ;)
 
Sv: Knipövningar!

Jag slarvar. Blev förlöst med kejsarsnitt så jag känner mig rätt så likadan som innan. Men jag har tänkt sätta upp en lapp på toan, om man kniper när man kissar så att man vet att man kniper rätt.
 
Sv: Knipövningar!

Bri skrev:
Men kan det inte bli svårare att pressa ut bebben om man är väldigt tight därnere?

Jag hade bra muskler i mage och underliv innan förlossningen. Tror det kom av ridningen. Jag klämde ut min bebis så kraftigt att hela han for ut på en krystning. Barnmorskan hade tänkt sig att jag skulle ta det i etapper...:crazy:

Öppningsarbetet tog däremot längre tid, men det handlar ju om livmodern, och den kan man knappast träna. (Förutom genom att föda barn.:idea: ;) )
 
Sv: Knipövningar!

mino skrev:
Jag slarvar. Blev förlöst med kejsarsnitt så jag känner mig rätt så likadan som innan. Men jag har tänkt sätta upp en lapp på toan, om man kniper när man kissar så att man vet att man kniper rätt.

På toan hemma? Hur kul är det att visa upp för besökare?:rofl:
 
Sv: Knipövningar!

Den som tycker att knipövningar är tråkigt kan satsa på orgasmer! En orgasm om dagen ger suveräna muskler, vilket mina gynekologer har bekräftat.

En fyrabarnsmamma som själv är gynekolog klarade sig undan inkontinens tills yngsta barnet hade hunnit bli några år gammal - DÅ började hon att läcka. Eftersom hon hade ägnat sig åt knipövningar i alla år prövade hon i stället med en orgasm om dagen, med eller utan hjälp. Det fungerade och jag håller med. Det funkar!

Dessutom är det roligare... :)
 
Sv: Knipövningar!

havreflinga skrev:
Jag som trodde att jag hade fått mina muskler från hästeriet...;)

Det beror ju på vilket slags ridning på vilket slags hingst man pratar om... ;)
 
Sv: Knipövningar!

Bri skrev:
Jag knep ingenting när jag var gravid. Varför ska man göra det egentligen?
För att man ska lära sig det helt enkelt så att man vet hur det ska kännas och vilka muskler man ska använda efter förlossningen när de helt enkelt inte finns där!

Kniper varje dag, har problem att få ordning på det den här gången.
De inre musklerna, som man ofta har starka och kan kontrollera lätt när man är ryttare (enligt min bm) har jag koll på.. svårare med de yttre... så jag kämpar på :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
854
Senast: Praefatio
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 352
Senast: sjoberga
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
852
  • Artikel
Dagbok När jag var ung så samlade jag på ordspråk och citat. En av dessa var: Alla dessa dagar som kom och gick Inte visste jag att de var...
Svar
16
· Visningar
1 652
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp