Knöl, vad är det?

Moa

Trådstartare
Vad är detta? Inte öm, aldrig haft ngt likande tidigare i min ägo
A9C97A1A-B6FB-4194-9412-F983065189E0.jpeg
 
Min valack hade så för en mån sen! Det var pga bromsbett. Är den mjuk och ej fast konsistens är det nog vätska o helt ofarligt. Låt det vara 1-1,5 v så ska du se att den går ner och om inte så ring o rådhör med First vet :)
EAA1E023-19BF-449E-A45A-5AE2AD746528.jpeg
 
Sannolikt ngn form av bett. Kan vara broms eller fästing t ex. Jag hade haft koll på det och avvaktat så länge hästen inte verkar ha ont eller vara påverkad. Ta tempen på hästen dagligen så du har koll på att den inte får feber.
 

Liknande trådar

Hästvård Kom till stallet idag och upptäckte att hästen är väldigt svullen och jätte öm undertill på käkbenen. Svullnaden känns hård och jag får...
Svar
17
· Visningar
1 391
Senast: super
·
Hästvård Sålde en D-ponny för 4 år sen, som varit i vår ägo i två år. Den är låg i trakterna och vi hade ringsko på mestadels (ibland vanlig...
Svar
3
· Visningar
536
Senast: mily
·
Hästvård Hej! Jag behöver inte råd att besöka vetrinär eller dylikt då jag är i kontakt och har bokad tid. Min skimmel har melanom som sprider...
Svar
13
· Visningar
966
Senast: liiinnea
·
Hästvård Min häst fick en stenhård stor svullnad (typ som ett halvt äpple) insida knä höger fram. Ingen hälta. Veterinären trodde det var ett...
Svar
3
· Visningar
1 442
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp