S

SKEK

Hej alla bukefalosar!

Ska på hopptävling på lördag, ska jag knoppa eller inte det är frågan..

Har en brun häst (1,62) med en vit strumpa höger bak, svart sadel, svart pullarträns, svarta benskydd. Ska ha matchande rött schabrak och röd luva. :P
Ska jag ha manen lös för att det ska se lite busigt ut, eller knoppat för att det ser proffsigt ut? :)

Vääärsta beslutsångesten!

(Min första tävling på mkt länge med min nya häst)
 
Sv: Knoppar?

knoppat tycker jag, iallafall så länge man är bra på det, annars skit i det. men välfriserat tycker jag alltid att det ska vara dock :grin:
 
Sv: Knoppar?

Tack ska ni ha båda två, var ganska längesen jag knoppade men jag är alltid nogrann och gör om tills det blir pöörfa! :P
 
Sv: Knoppar?

Väl friserad är nyckelordet!

Lite OT
Jag åkte på pay n ride i sommar med vita ridbyxor och knoppad häst.
Anledning: Jag var för tjock efter barnafödande så jag kom inte i några andra byxor som såg vettiga ut och hästen hade lång, ojämn man eftersom han gick på bete och jag inte ville ta bort med tanke på flugorna.
Så det gick från värsta skogsmulle looken till snobb :D
Tur att ritterna blev bra annars hade jag skämts.
 
Sv: Knoppar?

Både välfriserad lös man och snyggt knoppad man ser riktigt bra ut. Själv tycker jag nog oftast det är snyggast med knoppad, MEN om du känner att det finns någon risk/chans att du vill kunna ta i manen när du tävlar så skulle jag låta bli därför.
 

Liknande trådar

Utrustning Behöver lite input! Har en svart häst med frieser i sig. Vi kommer börja tävla dressyr i vår. Hon har brun sadel och brunt träns...
Svar
18
· Visningar
2 301
Senast: Amanda_F
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 396
Senast: Sol
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
748
Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 308
Senast: Wera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17
  • Galoppombytenas mysterium (utbruten ur Dressyrsnack)

Omröstningar

Tillbaka
Upp