Bukefalos 28 år!

Knorrevången-fall vidare till åklagare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Knorrevången-fall vidare till åklagare

Jaha, det blev "bara" misstanke om djurplågeri i slutändan....

Det är väl snarare ännu värre...Jag tolkar artilkeln som att det uppkommit annan information rörande djurplågeri och det är i min mening riktigt otrevligt och inte..."bara" som du menar. Och sen att uppdrag granskning har intresserat sig för det tyder ju också på att det inte står riktigt rätt till.
 
Sv: Knorrevången-fall vidare till åklagare

Du ska nog inte vara skadeglad än. Det finns fler artiklar....

Ja, det verkar som det bara är toppen av ett isberg.... ska bli intressant att se vad uppdrag granskning kan få fram...
 
Sv: Knorrevången-fall vidare till åklagare

Du ska nog inte vara skadeglad än. Det finns fler artiklar....

Och som vanligt hittar du på något som jag inte är,sköter sig inte slakteriet vad gällande djurhantering, då tycker jag de ska åka dit för det, tråkigt bara om det är så att de missköter sig då det behövs slakterier i Sverige som slaktar hästar.

Jag undrar vem av oss som är skadeglad egentligen, om de åker dit?
 
Sv: Knorrevången-fall vidare till åklagare

Det är väl snarare ännu värre...Jag tolkar artilkeln som att det uppkommit annan information rörande djurplågeri och det är i min mening riktigt otrevligt och inte..."bara" som du menar.



Djurplågeri har varit på tapeten förut vad gällande slakteriet, om det är samma eller om nytt framkommit har jag ingen aning om, och jag använde ordet "bara" för att trycka på att det verkade som det andra, brott mot livsmedelslagen och ev "slaktat skänkta sällskapshästar", inte går vidare till åklagare( vilket också flera hävdat förut att det antagligen inte skulle göra), utan det gör tydligen "bara" misstanke om djurplågeri, och visar det sig att de har plågat djur, så tycker jag att de ska ha straff för det, precis som alla andra får och ska ha.
 
Sv: Knorrevången-fall vidare till åklagare

Djurplågeri har varit på tapeten förut vad gällande slakteriet,
Ja det är klart, IL har ju tidigare varit belagd med djurförbud. Uppenbart fel man på fel arbete.
om det är samma eller om nytt framkommit har jag ingen aning om,
Eftersom polisen nu först med det samlade materialet är redo att överlämna till åklagare tyder på att det måste vara mer....
och jag använde ordet "bara" för att trycka på att det verkade som det andra, brott mot livsmedelslagen och ev "slaktat skänkta sällskapshästar", inte går vidare till åklagare( vilket också flera hävdat förut att det antagligen inte skulle göra),
Att få VL fälld i en domstol är klart problematiskt då det är omöjligt att bevisa om hon slaktat hästarna eller ej. Att det sedan framkommer fler och fler oegentligheter från slakteriet som dessutom är av så allvarlig art att det kan överlämnas till åklagare gör ju knappast saken bättre. Hittills har ju ingenting framkommit som kan ställa slakteriet i någonsomhelst bättre dager. Snarare tvärtom!
 
Sv: Knorrevången-fall vidare till åklagare

Hittills har ju ingenting framkommit som kan ställa slakteriet i någonsomhelst bättre dager. Snarare tvärtom!

Det är inte riktigt sant, det finns de som varit nöjda med bemötandet och hantering av deras häst vid slakt, som sagt var, synd att det kan vara så att ett hästslakteri som finns i Sverige inte sköter sig djurskyddsmässigt, fler hästar behöver slaktas i Sverige än vad det görs.
 
Sv: Knorrevången-fall vidare till åklagare

Det är inte riktigt sant, det finns de som varit nöjda med bemötandet och hantering av deras häst vid slakt,
Det vet jag att det finns och säkert sköter de den biten bra, dvs när ägarna åker med och möter upp. Men det verkar finnas en hel del lik i garderoben.
som sagt var, synd att det kan vara så att ett hästslakteri som finns i Sverige inte sköter sig djurskyddsmässigt, fler hästar behöver slaktas i Sverige än vad det görs.
Ja, det är tragiskt och synd för själv som hästägare så skulle jag inte välja just det slakteriet. Sen vad som lämnats över till åklagare om det gäller häst eller annat djurslag får vi säkert veta snart.
 
Sv: Knorrevången-fall vidare till åklagare

När sänder uppdrag granskning detta fallet?
 
Sv: Knorrevången-fall vidare till åklagare

det vet dom inte än, dom sa till mig, att i februari mars borde det sändas, men de jobbar för fullt ! :)
 
Sv: Knorrevången-fall vidare till åklagare

det vet dom inte än, dom sa till mig, att i februari mars borde det sändas, men de jobbar för fullt ! :)

Vilka "dom" menar du? Jasså de jobbar för fullt!!! Oups!! Då antar jag att de kommit längre än jag trodde!! och även funnit något!! Är du insatt i ärendet?
 
Sv: Knorrevången-fall vidare till åklagare

Det är inte riktigt sant, det finns de som varit nöjda med bemötandet och hantering av deras häst vid slakt, som sagt var, synd att det kan vara så att ett hästslakteri som finns i Sverige inte sköter sig djurskyddsmässigt, fler hästar behöver slaktas i Sverige än vad det görs.

Självklart kan ju inte alla kunder vara missnöjda. Då hade nog inte slakteriet funnits längre. Men i andra forum så har ävenleverantörer av andra djur varit missnöjda och ifrågasatt hanteringen av slaktdjur. Så det är inte bara "känsliga" hästägare som reagerat på slakteriets metoder.
 
Sv: Knorrevången-fall vidare till åklagare

hur kan man bara säga att någon skulle bli skadeglad???? kan någon bli skadeglad när det handlar om att djur har plågats???? nejh, skadeglad kan ingen bli i detta ärendet. är de skyldiga blir man ledsen över de djur som farit illa.
 
Sv: Knorrevången-fall vidare till åklagare

Det är väl jättebra att en åklagare tar över fallet nu. Så slipper vi här på Bukefalos fortsätta med våra gissningar.;)
 
Sv: Knorrevången-fall vidare till åklagare

hur kan man bara säga att någon skulle bli skadeglad???? kan någon bli skadeglad när det handlar om att djur har plågats???? nejh, skadeglad kan ingen bli i detta ärendet. är de skyldiga blir man ledsen över de djur som farit illa.

Svårt att förstå kommentaren om man inte följt de andra trådarna där slakteriet ivrigt har försvarats och det har funnits en "skyll-dig-själv" -anda mot hästägarna som drabbats.
 
Sv: Knorrevången-fall vidare till åklagare

Det är väl jättebra att en åklagare tar över fallet nu. Så slipper vi här på Bukefalos fortsätta med våra gissningar.;)

Allt har ju inte varit gissningar då en person som har deltagit faktiskt har haft fakta. En person som själv är inblandad och jobbar vidare med fallet utanför bukefalos "experters" ögon och öron. Kul att den faktan kommer till användning hos polis och åklagare eftersom den förringades här på forumet.:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 545
Senast: MML
·
  • Artikel
Hästnyheter En kvinna i Värnamo kommun misskötte en häst så grovt att man blev tvingad att avliva den. Det hävdar åklagare som åtalar kvinnan för...
Svar
1
· Visningar
610
Senast: Skorpion76
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst har dött av sina skador, en annan har fått skärsår av oklar anledning. Polisen i Bohuslän utreder just nu om det finns något...
Svar
0
· Visningar
433
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Polisen har gjort framsteg i utredningen gällande den otäcka händelsen när en häst kraschade och dog efter att ha blivit skrämd av en...
Svar
4
· Visningar
1 269
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp