Bukefalos 28 år!

Koda blogg

D

dolphinsmile

Nu är de så här att jag har en hemsida där jag har en blogg för nuvarande bara är flytande text som jag publicerar som vilken text som helst och så har jag en .xml fil för att kunna använda rss.

Men nu skulle jag mycket hellre kunna använda mig av ett vanligt bloggsystem som jag kan integrera i min hemsidas design.

De funktioner jag vill ha är:

- Kunna skriva inlägg online
- en lista med alla inlägg som skrivits (som jag kan sätta på startsidan)
- inbyggt rss-feed

Vet någon vart jag kan få tag på ett script eller en kod som hjälper mig med de här? Jag har prövat wordpress och blogphp men lyckades inte integrera någon av den i min design hur jag än försökte att ändra alla css-filer så såg de fortfarande likadant ut.
Jag har även en blogg som följer med från min leverantör men den hostar dom.

Så här ser min hemsida ut nu http://www.stallsannalundgren.se

Hjälp! :cry:
 
Sv: Koda blogg

Jag kör Wordpress och tycker inte det finns nå bättre!

Hur stor koll har du på css?
Har du tittat igenom designerna som finns och sett hur deras css:er är uppbyggda?
 
Sv: Koda blogg

ja jag tycker de.. kollat igenom alla filer och bytt ut deras design mot min.. många saker kan jag ändra men inte allt.. du kan inte länka till din hemsida så jag får se hur de ser ut?
 
Sv: Koda blogg

jag kanske ska förtydliga mig.. problem är egentligen inte färgerna och så.. de kommer jag att lista ut hur man ändrar.. utan jag vill ändra bredden på bloggen så den passar in i mitt.. just nu är den för bred. och jag hittar inte rätt fil att göra de.. om den ens finns..

så här ser de ut nu i min wordpress (vet inte hur den ser ut exakt när ni tittar för jag håller på att mixtrar hela tiden.. men antagligen kommer den vara för bred iaf..)

http://www.stallsannalundgren.se/blog/index.php
 
Sv: Koda blogg

Den jag har nu fixade jag till kvällen innan jag åkte iväg på en resa och det blev inte särskilt mkt egendesign på den (bytte bara headerbild), men den finns på resa.zaga.se

Har inte hållt på nu på ett tag, men kan kika lite var sådana saker kan finnas!

Vad kör du för tema? WordPress Classic?
 
Senast ändrad:
Sv: Koda blogg

jag kör default.. hittade "structure" längre ner på css-filen så håller på att mixtra nu.. så jag tror jag kommer få ordning på det :)
 
Sv: Koda blogg

Jo, precis! Där ska du vara!

På Classic hittade jag däremot inget sånt...
 
Sv: Koda blogg

Jag som trodde jag fått ordning på det.. men jag har inte lyckats minska "content" diven.. så när jag skrev ett inlägg så blev de för brett.. och inte bara de.. av någon anledning så fungerar inte åäö.. nån som vet vad man kan göra åt de? Finns de nån svensk version av wordpress??
 
Sv: Koda blogg

Det finns svensk version av Wordpress.

Testa att ändra på rtl.css
och i den:

.widecolumn { margin: 5px 150px 0 0; }

Variera 150px och se om nåt händer.
Fast det är en chansning, orkar inte pilla nåt med det nu.
 

Liknande trådar

R
IT & mobiler Hej! Vår klubb funderar på ny hemsida och det ska va en som många kan skriva på, och ingen ska behöva kunna koda. Och då kom jag och...
Svar
5
· Visningar
979
Senast: Rebb
·
E
IT & mobiler Om jag gör en hemsida i Front Page, och vill lägga upp den på ett .se domän (sådant som kostar pengar, ja ni vet.. :o ), måste jag ha...
Svar
10
· Visningar
1 370
Senast: nidron
·
Z
IT & mobiler Jag håller på med en gästbok i php och jag skulle behöva hjälp med att få datum till inläggen. Vad och var ska jag skriva? Koden ser ut...
Svar
2
· Visningar
1 243
Senast: Laban
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp