Kökshanddukar som har bra absorberingsförmåga

Kiwifrukt

Trådstartare
Har ni några tips på riktigt bra kökshanddukar som absorberar bra, och inte är helt plaskblöta när man torkat en sked och en kopp, typ? Jag köpte några riktigt billiga på typ ÖoB eller Rusta eller liknande när jag flyttade hemifrån, och de är usla. Jag fattar ju definitivt att jag får vad jag betalar för, men jag börjar bli riktigt less på dem. Har fått en gammal handduk av farmor som säkert är urgammal men där snackar vi kvalitet, det är en helt annan sort. Men jag kan ju inte bara använda den hela tiden, den behöver ju om inte annat tvättas. Så hit me med era bästa tips.
 
Har ni några tips på riktigt bra kökshanddukar som absorberar bra, och inte är helt plaskblöta när man torkat en sked och en kopp, typ? Jag köpte några riktigt billiga på typ ÖoB eller Rusta eller liknande när jag flyttade hemifrån, och de är usla. Jag fattar ju definitivt att jag får vad jag betalar för, men jag börjar bli riktigt less på dem. Har fått en gammal handduk av farmor som säkert är urgammal men där snackar vi kvalitet, det är en helt annan sort. Men jag kan ju inte bara använda den hela tiden, den behöver ju om inte annat tvättas. Så hit me med era bästa tips.
Köp några nya urgamla på Tradera. Då får du gamla tiders kvalitet till ett bra pris.
 
Håller med ovanstående till 110%
Ärvda vävda kökshanddukar är outslitliga och så bra att torka med när de är "inkörda". Oanvända kan de ha lite svårt att torka bra, men de blir bara bättre och bättre med tiden. Finns att köpa på de allra flesta secondhand, på loppisar, Tradera.
 
Har ni några tips på riktigt bra kökshanddukar som absorberar bra, och inte är helt plaskblöta när man torkat en sked och en kopp, typ? Jag köpte några riktigt billiga på typ ÖoB eller Rusta eller liknande när jag flyttade hemifrån, och de är usla. Jag fattar ju definitivt att jag får vad jag betalar för, men jag börjar bli riktigt less på dem. Har fått en gammal handduk av farmor som säkert är urgammal men där snackar vi kvalitet, det är en helt annan sort. Men jag kan ju inte bara använda den hela tiden, den behöver ju om inte annat tvättas. Så hit me med era bästa tips.
Handdukarna skall vara i kraftigt hellinne om du vill ha kvalitet. Vet inte om de tillverkas längre, lättast är nog att hitta begagnade :)
 
Jag har tur som har ett par dussin linne handdukar som min mormor har vavt. De flesta har anvants av mormor, min mamma, och nu jag. Nagra ar lite slitna for att jag och min familj inte riktigt tagit hand om dem som man borde, men de lar ga att anvanda min livstid ut.
 
Har ni några tips på riktigt bra kökshanddukar som absorberar bra, och inte är helt plaskblöta när man torkat en sked och en kopp, typ? Jag köpte några riktigt billiga på typ ÖoB eller Rusta eller liknande när jag flyttade hemifrån, och de är usla. Jag fattar ju definitivt att jag får vad jag betalar för, men jag börjar bli riktigt less på dem. Har fått en gammal handduk av farmor som säkert är urgammal men där snackar vi kvalitet, det är en helt annan sort. Men jag kan ju inte bara använda den hela tiden, den behöver ju om inte annat tvättas. Så hit me med era bästa tips.
Jag instämmer i kören på att köpa äldre på loppis eller liknande. Jag har fått ärvt och de är helt underbara 😍
 
Köpte faktiskt bra torkhandukar på biltema till båten (bara där jag diskar för hand)
Nu är det ett par år sen så vet inte om de har samma modell kvar men det tror jag
 
Jag har tur som har ett par dussin linne handdukar som min mormor har vavt. De flesta har anvants av mormor, min mamma, och nu jag. Nagra ar lite slitna for att jag och min familj inte riktigt tagit hand om dem som man borde, men de lar ga att anvanda min livstid ut.

Jag använder de som farmor broderat :heart men jag har också de med andra initialer så en del är säkert äldre än hennes.
 
Har ni några tips på riktigt bra kökshanddukar som absorberar bra, och inte är helt plaskblöta när man torkat en sked och en kopp, typ? Jag köpte några riktigt billiga på typ ÖoB eller Rusta eller liknande när jag flyttade hemifrån, och de är usla. Jag fattar ju definitivt att jag får vad jag betalar för, men jag börjar bli riktigt less på dem. Har fått en gammal handduk av farmor som säkert är urgammal men där snackar vi kvalitet, det är en helt annan sort. Men jag kan ju inte bara använda den hela tiden, den behöver ju om inte annat tvättas. Så hit me med era bästa tips.
Loppis och antikaffär?
 
Alltså jag ha nog ALDRIG sett kökshanddukar/linnehanddukar på loppisar/second hand? jag bor nog i fel ände av landet :D

Jag har köpt några fantastiska från Klässbol Linneväveri, men de kostar nästan 300 kr styck...
 
Alltså jag ha nog ALDRIG sett kökshanddukar/linnehanddukar på loppisar/second hand? jag bor nog i fel ände av landet :D

Jag har köpt några fantastiska från Klässbol Linneväveri, men de kostar nästan 300 kr styck...

Här brukar det vara fullt av gammal textil på allt från loppisar till Myrorna och Erikshjälpen. Men hittar man inte i fysisk butik finns det massor av nätauktioner och på Tradera.
 
Jösses! Jag tror jag har typ 10st som aldrig eller mycket sällan är använda liggandes i en låda :o:nailbiting:
Tänkte detsamma.
Jag tog hem en pappkasse fylld med linnehanddukar som kom från min gammelfarmor? Som min farbror hade hemma hos sig. Han hade tänkt kasta dom! "Går väl att ha som trasor om du vill" :mad:
Jag tog dom på stört. Helt oanvända och med initialer.

Var några år sedan nu. Ligger i mitt förråd och bara väntar på att mina nuvarande diskdukar ska ge upp. :love:
 
Tänkte detsamma.
Jag tog hem en pappkasse fylld med linnehanddukar som kom från min gammelfarmor? Som min farbror hade hemma hos sig. Han hade tänkt kasta dom! "Går väl att ha som trasor om du vill" :mad:
Jag tog dom på stört. Helt oanvända och med initialer.

Var några år sedan nu. Ligger i mitt förråd och bara väntar på att mina nuvarande diskdukar ska ge upp. :love:
Jag har också några dussin helt oanvända kökshanddukar från 40- eller 50-talet. Med tanke på hållbarheten hos de 7-8 jag använder lär lagret räcka i typ 300 år :)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 488
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 106
Senast: Ramona
·
Äldre Tillhör egentligen Ungdom (åtminstone ett år till...), men hoppas/tror på bättre svar här. Det börjar bli dags att fylla på bokhyllan...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 053
Senast: FannyN
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Tack vare att @cewe påminde mig om resistent stärkelse så fick jag tummen ur att testa. Jag hade hört om det tidigare och tyckte att det...
Svar
0
· Visningar
834

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp