Kölar i mankammen?

the_connemara

Trådstartare
Skumt... Lixom inne i mankammen... Blev större och större och täckte hela manen och en dag var hela mankammen stenhård och jättesvullen. Nu är det bättre men jag har fortfarande ingen aning om vad som hänt. Anledningen till att jag inte åkte till veterinären var att grannen haft precis samma på sitt ungsto men då hade det börjat med en böld på halsen. Fick cortison vilket knappt hjälpte (än så länge) och vet visste inget, trodde insektsbett. Min tös har dock inga synliga bett och inga odjur runt omkring sig, inget proteinöverskott heller. Fick sulfur 3 dagar och får nu apis mellifica (homeopat medel). Hon är mkt bättre men det blev hon dagen innan hon började få dessa piller, nu är det dock ännu bättre. Vet inte om de hjälper men det är ju onödigt att samla på sig och inte använda. Jaja, vill inte ha kommentarer om homeopatmedel (de är helt ofarliga för ni som inte vet) utan om min tös åkomma.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 044
Senast: Migo
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 106
Senast: IngelaH
·
Hundavel & Ras Jag och min pojkvän går i tankar att skaffa hund. Men vi känner oss helt vilse i djungeln av hundraser. Vad gäller storlek på hunden så...
Svar
10
· Visningar
1 443
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 464
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp