Köldridå till lösdrift?

Vad har ni? Fungerar det som tänkt, dvs. håller vind, regn och insekter ute? Vad tyckte hästarna om det?
Jättegärna bilder!

(Till ligghall ska det ju stå i rubriken :angel:)


Har inga bilder, men en av de lösdrifter där jag hade halvblodet hade en perfekt köldridå. Tjocka plastremsor över ingången till en lada som fungerade som ligghall. Det skyddade från vind och insekter framförallt - gjorde verkligen skillnad på sommaren då ligghallen fungerade som tillflykt när insekterna var som värst.

Minns inte om det var så svårt att vänja in hästarna vid remsorna. Nu kom ju min till en redan existerande flock i och för sig, så han bara rantade efter de övriga och fattade direkt hur man skulle göra.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 795
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej! Min häst går ute på lösdrift dygnet runt och jag tycker att hon trivs och verkar avslappnad där. När jag tar in henne och ryktar...
Svar
3
· Visningar
743
Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
573
Senast: Acto
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
1 973
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp