Kön på kattungar?

M

matjo537

Kanske dum fråga, men hur ser man vilket kön en kattunge har? Hur gamla är de när man ser det tydligt? Min unge sägs vara hane och hon jag köpte honom av sa att hon var säker så det är han väl då.. Tycker dock inte han ser likadan ut som hankatten hemma så jag blev lite osäker.. Men det kanske ändrar sig:confused:
 
Sv: Kön på kattungar?

jag ser det direkt när det är nyfödda, har hitintills aldrig haft fel iaf :D man ser det på hur långt "hålen" sitter ifrån varandra, är precis intill varandra är det en tjej o tvärt om en hane.
 
Sv: Kön på kattungar?

Hej, jag har två kattungar som jag inte vet kön på, dom är 5 veckor och några dagar nu. Den ena har "hålen" intill varandra och den andra har lite längre ifrån varandra och har mindre "hål" men jag tycker ändå att det inte är så stor skillnad på dom!? hur vet jag? Tack på förhand! Mvh Madelene
 
Sv: Kön på kattungar?

Man ser det redan när de är nyfödda. Det är oftast lättast då. Om det är en hane du har ska du tydligt se en pung och känna kulorna (som allra minst en kula iaf).

Man brukar säga att en hane ska ha två punkter där bak, ":", honor ett litet "i".
 
Sv: Kön på kattungar?

Jag tycker att båda har två punkter men känner inga pungkulor och den andra har ett mindre "hål".?
 
Sv: Kön på kattungar?

Lånar tråd. Börjar bli dags att hitta nya hem till hittekattungarna, så behöver vara säker på kön. Trodde först det var två av varje, men börjar nu tro att det är grabbar allihopa.. Eller vad säger ni?

Katt 1
32773457.jpg



Katt 2
32773455.jpg

32773454.jpg


Katt 3
32773453.jpg

32773442.jpg



Katt 4
32773440.jpg

32773438.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Vi köpte en kattunge igår som säljarna sa var en hona, men när vi (amatörer) kollar så tycker vi att det ser ut som en hane. Finns...
Svar
7
· Visningar
1 347
Senast: Marty
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: MissFideli
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
1 694
Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
659

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp