Könsbestämning kattunge 12 v

Röjarralf

Trådstartare
Hej!
Vi köpte en kattunge igår som säljarna sa var en hona, men när vi (amatörer) kollar så tycker vi att det ser ut som en hane. Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa oss med detta?
 

Bifogade filer

  • B23A1C87-45C1-4470-81A2-1E38B553B6F8.jpeg
    B23A1C87-45C1-4470-81A2-1E38B553B6F8.jpeg
    270,6 KB · Visningar: 207
Jag tror också att det är en hane. Prova att trycka lite runt könsöppningen så ser du om det kommer fram någon liten snopp, eller om det är en lodrät springa. Det finns individuella utseendevariationer, men med ett så stort avstånd mellan anus&kön är det mest sannolikt en hane.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: MissFideli
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 199
Senast: AraSlei
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
1 732
Senast: BornAgain
·
Övr. Katt Hej! Jag har misstankar om att kattungen vi precis hämtat inte är av det kön vi blev lovade. Jag själv är inte speciellt duktig på att...
Svar
6
· Visningar
1 663
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp