köp - men sen då?

Modest

Trådstartare
ska snart köpa stoet som jag har tittat på
hon är tävlad, och jag ska tävla.

vad gör jag?
angående ägarbyte, ändra hennes licens, ändra i passet m.m?
nån som har gjort det? eller nån som är så snäll som kan hjälpa mig?

TACKSAM FÖR ALLA SVAR!:bow:
 
Sv: köp - men sen då?

Tänkte bara på en sak efter andra tråden, har du kollat upp hästens tävlingsresultat, för det finns en del folk som faktiskt försöker ljuga till lite bättre resultat...

Ang ägarbytet så fyller säljaren i en "ägarbytar lapp" som man fick i anslutning till de nya passen. Säljaren ska sedan skicka den lappen till det förbund där hästen är reggad i. Du får sedan hem till dig en klister lapp (eller nått) som ska klistrat in i passet.

Ang licensen så vet j ga inte, men det är bara till att ringa/e-maila till ridsportförbundet så kan de svara på dina frågor!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: Bee
·
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
1 866
Senast: Habina
·
Hästvård Hej! Har varit med dottern och provridit en 10-årig fd galoppör som fick en gaffelbandsskada då han var 6 år och som var klar med rehab...
Svar
6
· Visningar
1 112
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp