Köpa/äga hyresfastighet

Har suttit och kollat ”normhyror” och lägenheterna ligger lågt jämfört med dem. Hittade dock inte pris för så stora lägenheter så det är inte helt jämförbart heller. Men en 4:a på typ 85kvm har en normhyra på strax över 10000:- och 4orna i huset är 135kvm och ligger på 8000:-/mån.
I kommun vi själva bor kostar en 2:a 9000:- och då är det en by. Hyreshuset ligger i småstad.
 
Nu har vi bestämt oss, det blir inget bud lagt ifrån vår sida på fastigheten. Vi får svårt att räkna hem nån vidare vinst och då känns risken för hög att vi får skjuta till en massa pengar ifall det inträffar nåt större fel.
 
Ang hyressättning så måste en nog alltid gå via Hyresgästföreningen om det är fler än två hyresgäster, om jag minns rätt från mitt styrelsearbete (i en Brf men ändå..).
Om huset har skrivit på en förhandlingsordning med HGF, annars måste man egentligen förhandla hyran med varje enskild hyresgäst. D v s man måste inte ha en förhandlingsordning, men det underlättar ju att bara behöva förhandla med HGF istället för att förhandla med ett antal hyresgäster.
 

Liknande trådar

Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 282

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp