Köpa befruktade hönsägg

De ska inte förvaras i kylskåp ändå, tills man ska lägga dem i kläckaren. Det är för kallt. Jag brukar kolla att jordkällaren håller rätt temperatur och lägga dem där när jag samlar in. Där eller sadelkammaren, beroende på vilken årstid det är.

Däremot är det några som tydligen torrkläcker @Mia_R , dvs man har helt torrt fram till de sista dagarna när de ska ur skalen. Det ska tydligen fungera lika bra men jag har aldrig testat.

Det finns en jättebra tråd om kläckning och kläckare på Alternativ som man kan läsa. Dock blir man givetvis ännu mer förvirrad av all olika information men man lär sig mycket också.
Fuktar man äggen annars?
 
Fuktar man äggen annars?

Man tillsätter vatten i kläckaren som ger högre luftfuktighet. Dock torrkläcker jag och tillsätter bara fukt när jag plockar ur äggen ur vaggan. Sista dygnen ska det vara extra hög luftfuktighet för att kycklingarna ska ha lättare att komma ur ägget.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 465
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 900
Senast: Yrsel
·
Tjatter Året är 2517, planeten “Jorden-Som-Var” har länge varit obeboelig och människorna har spritt ut sig i universum till ett nytt solsystem...
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
32 623
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Jag bor ute på landet med min sambo, en liten villa precis vid en grusväg. Då hade vi inga egna hästar, men 2 hundar. Förra vintern gick...
2
Svar
28
· Visningar
4 568
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp