Köpa bil - hur ska man tänka?

Jeps

Trådstartare
Jag har ju i en annan tråd luftat mina funderingar angående bilbyte. Men hur ska man egentligen tänka?
Jag är ute efter en diesel för pendling. Har tittat på KIA Ceed och Huyndai I30. Där får jag mycket bli och lite mil för pengarna. Har även tittat en del på Volvo V50. För samma pengar får jag en bil som gått lite mer och kostar mer i skatt. De nyare miljödieslarna (V50) får hamnar tyvärr på en för låg dragvikt.

Så till min fråga. Hur ska jag tänka? Volvo dom gått mer, men som känns tryggare i längden, eller koreaner som gått lite, billiga i skatt med garanti kvar? I min värld handlar det om mycket pengar som ska läggas på en bil (istället för på en ny häst :mad:)
 
Sv: Köpa bil - hur ska man tänka?

Jag pendlar en bra bit varje dag och köpte en Volvo S40 Diesel för nästan exakt ett år sedan.. Tänkte att jag skulle ha en bil som var snål i diesel, låg skatt och hyggligt säker...

MEN jag kollade aldrig vad servicen skulle kosta.. Det ångrar jag DJUPT idag!! Jag kör ca 4500 mil/år.. har i dagsläget slängt ut nästan 15 000 KR på SERVICE :wtf::rage:

Den hade bara gått 2500 mil när jag köpte den, måste hålla serviceintervallet så att garantierna håller att tag till.. Jag höll på att få en hjärtinfarkt när servicekillen sa att nästa service innehåller KAMREMSBYTE SAMT SERVICE för 7000 KR.. och med mina mil så är detta ca 1.5 år bort...

Mitt råd: Köp INTE Volvo!! :mad: Kolla vad servicen kommer att kosta på din framtida bil... det kommer JAG att göra! O_o

Min nästa bil blir en Japan.. hade en Misubishi som jag stormtrivdes med!

ALDRIG mer Volvo! :eek:
 

Liknande trådar

Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 979
Senast: Smurfoff
·
Fordon Jag ska sälja min citroen och enligt blocket är den värd 10 000 kronor. Om jag däremot kollar på biluppgifter.se så hamnar priset på 19...
2
Svar
30
· Visningar
1 534
Senast: mars
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 468
Senast: sjoberga
·
Fordon Jag har smått uppgivet insett att min gamla trotjänare på fyra hjul är på väg att ge upp. Den är av årsmodell 2010 och har gått som en...
Svar
4
· Visningar
997
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp