köpa birma

Sedna

Trådstartare
I och med att jag nu flyttar hemifrån är jag på jakt efter en kattunge. Bondkatter känns inte lämpliga att ha som innekatter på samma sätt som en raskatt och birmor har alltid intresserat mig, så det lutar åt att det blir en birmaflicka.
Bara det att de är så dyra..
De uppfödere jag pratat med säljer sina kissar för 5000-6000, vilket jag tycker är mycket för en sällskapskisse. Vad kostar en defekt birma, alltså en som inte lämpar sig för avel eller utsällning? Är 2000-3000 en rimlig summa? Det är i alla fall vad jag kan tänka mig att betala. Någon som har några specilla råd om man ska köpa birma?
 
Sv: köpa birma

Uppfödningskostnaderna för en "perfekt utställningskatt" och en med tex kilar är ju lika stora, så jag tror inte du kan få en katt billigare för det. Möjligen drar man av en tusenlapp om katten har en defekt som man vill ge den avelsförbud för, tex navelbråck eller svansknick. Det kostar många sköna tusenlappar att föda upp katter, och jag skulle snarare bli skeptisk mot en uppfödare som säljer mycket billigare än rasen i allmänhet kostar, vad är det de har sparat in på då?
 
Sv: köpa birma

För att raskatter är avlade för ett inomhus liv på ett annat sätt än vad en bondkatt är. Det är klart att alla katter går att ha som innekatter som länge som de trivs med det och enligt mig är uppvuxna som innekatter, men personligen ser jag hellre raskatter som innekatter än bondkatter.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Min sista kvarvarande seniorkisse åker förmodligen till katternas himmel efter veterinärkoll på onsdag :cry: . (finns ingen anledning...
Svar
10
· Visningar
1 386
Senast: ameo
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp