Köpa designerväska på eBay

BernT

Trådstartare
Jag har kikat på en väskmodell av dyrare slag (runt 23 i nypris) och på eBay ligger det 2 st för ca 8000 resp 11000. I Sverige ligger samma väska i ungefär samma skick på runt 15.

Alla väskorna är i väldigt fint skick, närapå oanvända och både de på eBay och de i Sverige har kvitto (säger de iaf). Alla säljare har bra omdömen.

Men varför är väskan såpass mkt billigare på eBay? Är från EU-land så tull tillkommer inte. Väskorna känns lite för dyra på eBay för att vara fejk men ändå såpass mkt billigare än i Sverige. De väskor jag sett i Sverige har dock legat ute i ca 6 månader så priset är ju uppenbarligen för högt.

Vågar jag handla på eBay? Deras fraud Protection verkar ha en gräns på typ några hundra dollar och 8-11000 är ju lite mer än så.

Väskan finns inte att köpa i butik längre annars hade jag köpt en ny, vill gärna ha denna modell så då är det ju eBay osv som gäller.

Någon som handlat dyrare saker på eBay som kan komma med lite råd? :D
 
Jag har köpt bl a beggade Amerigosadlar och nya GPA-hjälmar. Har varit myyyycket billigare än i Sverige. Amerigo för 7000 inkl frakt som sen såldes för 15000 här i Sverige, GPA för drygt en tusing samtidigt som dom kostade drygt 4000 i Sverige.
 
Jag har kikat på en väskmodell av dyrare slag (runt 23 i nypris) och på eBay ligger det 2 st för ca 8000 resp 11000. I Sverige ligger samma väska i ungefär samma skick på runt 15.

Alla väskorna är i väldigt fint skick, närapå oanvända och både de på eBay och de i Sverige har kvitto (säger de iaf). Alla säljare har bra omdömen.

Men varför är väskan såpass mkt billigare på eBay? Är från EU-land så tull tillkommer inte. Väskorna känns lite för dyra på eBay för att vara fejk men ändå såpass mkt billigare än i Sverige. De väskor jag sett i Sverige har dock legat ute i ca 6 månader så priset är ju uppenbarligen för högt.

Vågar jag handla på eBay? Deras fraud Protection verkar ha en gräns på typ några hundra dollar och 8-11000 är ju lite mer än så.

Väskan finns inte att köpa i butik längre annars hade jag köpt en ny, vill gärna ha denna modell så då är det ju eBay osv som gäller.

Någon som handlat dyrare saker på eBay som kan komma med lite råd? :D

Beror lite på vilket land du köper från. Undvik Kina ;) Dock kan köparen lista att hen finns i ett annat land och sen ser du på PayPal att det är ett kinesiskt namn tex.
Personligen hade jag inte köpt ngn dyrare designer-grej på eBay. Och räknar alltid med att det mesta jag köper är en chansning.
Kan du inte köpa väskan i butik eller ngn legit online-butik? Eller är det en äldre modell?
 
Jag har köpt bl a beggade Amerigosadlar och nya GPA-hjälmar. Har varit myyyycket billigare än i Sverige. Amerigo för 7000 inkl frakt som sen såldes för 15000 här i Sverige, GPA för drygt en tusing samtidigt som dom kostade drygt 4000 i Sverige.

Köpte du från USA då eller vilket land?
 
Beror lite på vilket land du köper från. Undvik Kina ;) Dock kan köparen lista att hen finns i ett annat land och sen ser du på PayPal att det är ett kinesiskt namn tex.
Personligen hade jag inte köpt ngn dyrare designer-grej på eBay. Och räknar alltid med att det mesta jag köper är en chansning.
Kan du inte köpa väskan i butik eller ngn legit online-butik? Eller är det en äldre modell?

Haha kina undviker jag ;) är bla Tyskland + såg även Kanada men antar att tull tillkommer där, det är iofs lugnt.

Tänker du vintagebutiker? Just den modell jag vill ha finns inte nu iaf, men det är klart det kan ju ändras närsom. Men jag vill ju ha den iaf i år och finns den inte på nån sajt är de typ bara eBay kvar. Kan ju inte vänta en evighet på att den ska dyka upp men ska googla lite några gånger i veckan och hoppas på tur.
 
Vet inte om jag vågat köpa från just Ebay.. men det finns ju butiker som säljer just desginerväskor begagnat där dom dessutom först äkthetskollar väskorna. Följde en tjej på Yt fr¨n England som köpte mycket väskor genom olika sådana ställen, varför jag kollade på henne för när jag har noll intresse av desginerväskor är ju mer märkligt O_o
 
Jag har inte haft några problem whatsoever med det jag köpt i trakten 8-10.000 på eBay.
Å andra sidan har jag aldrig köpt väskor i den prisklassen.

Senaste prylen kom från Argentina, med ursprung från Uruguay.
 
De utländska marknaderna är större så utbudet är större = lägre pris. Sen har de köpt den utan moms = billigare.

Sant, kollade vad ena väskan låg på exakt när den såldes och det var 2200 usd. I dagens kurs är det väl runt 20 (när väskan såldes stod dock kursen högre vill jag minnas) men då är ju 8-11k inte onormalt billigt tänker jag.
 
Vet inte om jag vågat köpa från just Ebay.. men det finns ju butiker som säljer just desginerväskor begagnat där dom dessutom först äkthetskollar väskorna. Följde en tjej på Yt fr¨n England som köpte mycket väskor genom olika sådana ställen, varför jag kollade på henne för när jag har noll intresse av desginerväskor är ju mer märkligt O_o

Måste man inte betala moms då också om man köper från sån affär?
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan Jag planerar att köpa wintecs nya 500 cair allround sadel. ( den som kom ut i höst) Den ligger på ca 6000 kr här i sverige...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: lisajohan
·
Utrustning Har hittat en sadel jag är mycket intresserad av på tyska e-bay. Kan inte ett smack tyska, men antar att sidan fungerar ungefär likadant...
Svar
9
· Visningar
1 203
Utrustning Har nyss fått hem en Sommer allound. Tyvärr har ju företaget ljugit ihop det mesta om sadeln. Sadeln är i riktigt dåligt skick. Har...
Svar
11
· Visningar
1 529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp