Köpa dressyrschabrak/vojlock till ridskolehäst?

Nougat

Trådstartare
Hejsan!
Jag har en häst på ridskolan som jag tävlar ofta med ( i dressyr), tycker ni att det våre en bra idé att köpa ett schabrak/vojlock(dressyr då:)) till henne då?.

Tänkte köpa det på Gbg Horse Show i år:laugh:
Har tänkt mej färgen vitt,med guldkant + mitt och hästens namn(i guld):angel:

Eller ska jag ha en annan förg på schabraket/voijlocken då stoet är en skimmel?

Tacksam för svar!:bump:
 
Sv: Köpa dressyrschabrak/vojlock till ridskolehäst?

Köp ett schabrak om du vill det. Ridskoleschabraken brukar inte alltid vara de snyggaste. Sen kanske det blir lite väl plottrigt med både ditt och hästens namn, men det är ju en smaksak.
 
Sv: Köpa dressyrschabrak/vojlock till ridskolehäst?

Låter som en bra idé! Men hade jag varit du hade jag bara skrivit mitt eget namn. Färgkombinationen låter superfin :)
 
Sv: Köpa dressyrschabrak/vojlock till ridskolehäst?

Tack för svaren:D
Jaa,jag får se hur det blir med texten, men passar ett vitt schabrak på en skimmel?, blir det inte lite mycket "vitt"?
 
Sv: Köpa dressyrschabrak/vojlock till ridskolehäst?

Har också ett schabrak med vitt + guldkant, jättefint men köpte nytt på Globen förra året.. som jag broderade, men bara med mitt namn.

Köper du ett fint schabrak i bra kvalité kommer du kunna ha det flera år, så jag skulle inte skrivit hästens namn utan bara mitt eget! Det är snyggare och blir inte för mycket, och vill du tävla en annan häst så kan du ta ditt schabrak på den också.
 
Sv: Köpa dressyrschabrak/vojlock till ridskolehäst?

*kl*

Jag tror att absolut att du kan ha vitt på en skimmel, speciellt i och med att du vill ha guldkant, som "markerar schabraket"/bryter av :p Vet inte hur jag ska förklara..
 

Liknande trådar

M
Hästmänniskan Hejsan! Jag är väldigt kär i en ridskolehäst där jag rider. Brukar rida honom vid både dressyr och hoppning och jag brukar få beröm vid...
2
Svar
20
· Visningar
5 715
Senast: Vita_N_6520
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp