Köpa eller inte köpa..

Sv: Köpa eller inte köpa..

Och känner du att du inte har tid med hästen för du börjar plugga så kan du alltid skaffa en medryttare.
Som fd stockholmsbrud vet jag att man kan ta pengar av medryttaren också vilket skulle underlätta dig när det gäller ekonomin. Jag betalade 700-800 i månaden för att rida 2 dagar i veckan när jag fortfarande bodde i Sthlm.

Det är billigare att ha häst härnere ;) Jag är glad att jag inte flyttade tillbaka efter gymnasiet, hade då fått sälja min häst :( Hutlösa priser. Betalar ca 2000 i månaden inkl hovslagare, bensin, stallhyra, foder m.m. :)
 
Sv: Köpa eller inte köpa..

Jorå, vet dom som får betala ännu mer för att vara medryttare, så det där går ju alltid att lösa ;)
Just nu är det ju iaf inget problem, så onödigt att oroa sig i början! :)

Nu är jag mest nervös för att han inte ska gå igenom besiktningen, veterinären kommer ut nästa fredag..
 
Sv: Köpa eller inte köpa..

Uppdatera mera efter besiktningen......hoppas det går bra.....kul om vi får veta mer sedan också !!
Lycka till // Nyfiken Mi
 
Sv: Köpa eller inte köpa..

Hur mycket är rimligt att ha i buffert OM något skulle hända?

Försäkra hästen med fast självrisk, så vet du iaf hur mycket som kommer att gå åt ifall den behöver veterinärvård. Jag har mina hästar försäkrade hos If, med en fast självrisk på 2500 kr som gäller i 100 dagar.

Lycka till med hästen! :)
 
Sv: Köpa eller inte köpa..

Din familj var inte redo för att köpa pålle, men tror du inte att de blir lite avis och sugna nu trots allt?;)
Lycka till med pålle.
 
Sv: Köpa eller inte köpa..

Din familj var inte redo för att köpa pålle, men tror du inte att de blir lite avis och sugna nu trots allt?;)
Lycka till med pålle.

Förmodligen lär dom ändra sig, men då får dom nog köpa en häst till ;)
 
Sv: Köpa eller inte köpa..

Är inte helt säker på vilken försäkring han har i dagsläget, men vi ska se över detta, och förmodligen ändå höja den! Så ska kolla på det också..
 
Sv: Köpa eller inte köpa..

Hmm.. han skulle ha besiktigats idag, men har lyckats göra sig illa på vänster bak, som är ganska rejält svullet. Veterinären skrev ut metacam och antibiotika för 8 dagar. Det hela bottnar sig i ett sår som var ganska ytligt, så det är nog ingen större fara. Vi ska höras med veterinären igen på torsdag och hoppas att det har gått ner då.

Våran veterinär tyckte dock att även om svullnaden går ner så skulle vi avvakta med besiktningen, eftersom det varit inflamerat, och att det inte skulle vara så bra att böja så nära inpå. Hon tyckte jag skulle flytta hästen, och sedan kunde vi genomföra en besiktning vid ett senare tillfälle, eftersom jag ändå ska börja med att ta honom på foder. Något som ägaren också är med på, så fnu är det bara att hoppas att svullnaden lägger sig!
 
Sv: Köpa eller inte köpa..

Har läst din tråd....

Hoppas att allt kommer att gå bra.:laugh:

Men jag blev lite fundersam över resekostnaden i alt 2. :confused:
 
Sv: Köpa eller inte köpa..

Då var det mesta ordnat i alla fall..

Flyttade honom till det nya stallet i lördags. Benet verkar bra, det visade sig vara en varböld som sedan sprack men nu har det läkt bra! Känns skönt att äntligen få honom på plats, och kunna satsa lite ordentlige på honom nu!

Han är inte besiktigad än, men vi har kommit överens att han ska besiktigas senast sista mars, i första hand för försäkringens skull, då denna ska höjas. Skulle inget oväntat dyka upp på besiktningen och allt känns bra framöver så ska jag också köpa honom så smånigom. Har fodervärdsavtal på ett år, och därefter måste jag köpa honom, eller så säljer ägaren till någon annan..
 
Sv: Köpa eller inte köpa..

Gratulerar till en nästan egen häst då!
Får man fråga var i Nacka du hittat platsen, och vad det kan kosta? (Bor också i Sthlm)
 
Sv: Köpa eller inte köpa..

Tackar för det :)

Är på gränsen mellan Nacka/Värmdö, ganska nära Gustavsberg. Får betala 4400 kr för platsen.
 
Sv: Köpa eller inte köpa..

Gu vad dyrt det är i stockholm:O Det jag betalar är 1300, vet folk som betalar 200 men då ingår ju inget:P
 
Sv: Köpa eller inte köpa..

Japp, men vad gör man inte :p Har inte direkt någon löst att flytta, så då är det bara att betala..
 
Sv: Köpa eller inte köpa..

Jag själv hade köpt hästen och kanske också bytt stall och inte fått så lång restid till stallet. Självklart blir det mer att betala, men du hade också fått ett jobb på heltid så det kanske du har råd med ?

Plus att du då kan satsa på ridningen på fullt ut, om det nu är det som du vill. Tror du behöver fundera lite om du ska plugga eller skaffa häst.



Lycka till!
 
Sv: Köpa eller inte köpa..

Om du läser resten av tråden så.. ;)
 

Liknande trådar

Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 560
Senast: Johannna1
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 908
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 266
Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 033
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp