Köpa fransk vädur?

maja345

Trådstartare
Har börjat läsa på om fransk vädur..
Vill så gärna köpa 2 till kaniner, dom är ju för mysig!😍😍 Funderar bara på om dom har problem med öronen som hänger på sommaren? Som hundar kan få besvär med inbland.

Det står emellan Gotländsk kanin och Fransk vädur... Det enda som överväger emot Gotländsk kanin är att dom verkar lite mer aktiv än väduren.
Är rädd att väduren ska bli ”för” lugn, på något sätt.
 
Jag har en frasse :)

De har inga problem med öronen på sommaren. Då hade jag varit mer orolig för frysskador vintertid, beroenden på hur och var kaninen bor. Min bor torrt och vi har det inte så kallt på vintrarna här, så har inga problem.

Frassar är inget för någon som letar efter en pigg och aktiv kanin :angel: Men de är lätta att få tama och är väldigt keliga :love:
 
Jag har också en fransk vädur. Hon är rätt klumpig i rörelserna, (och då är hon ändå liten för att vara en frasse, väger ca 4,5 kg), lugn och ganska feg. Dock är hon fantastiskt gosig och social! Väldigt mysig kanin. Jag kan absolut rekommendera rasen för någon som vill ha en vänlig och go kanin. Öronen har hittills inte varit några problem, skulle nog snarare oroa mig för att de skulle kunna frysa på vintern som @kolblakkur redan nämnt. :)
 
Jag saknar min franska vädur jag hade sist.
Nästa kanin kommer absolut att bli en ny fransk vädur.

Jag har haft många kaniner genom åren, och de franska vädurarna har varit de trevligaste enligt mig.
De känns enligt min erfarenhet överlag ganska friska av sig, och med öronen har det aldrig varit något problem.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 112
Senast: Ridinglady
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 825
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 238
Senast: Praefatio
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 950
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp