Köpa grav.test eller inte?

Ferrari

Trådstartare
Jag är lite nyfiken på vad ni anser.

Min cykel är på 28 dagar, men kan variera från 28-30 dagar. Men 10 av 12 gånger så är den på 28 dagar. Måndagen den 23 februari så var det 28 dagar sedan min senaste första mensdag. Så, det har gått 33 dagar i dagens datum. Så antingen är jag på BIM+3 eller BIM+5.

Under 2-3 veckor har jag haft lättare besvär av pms och en del humörsvängningar, inget jag hakat upp mig på - då jag kan ha en del humör - dock inte så mycket :angel:

Sedan söndagen den 22 februari har jag haft en molande värk, ungefär som mensvärk. Mensvärk brukar jag vanligtsvis alltid ha dag 2-3 i menstruationen.

Från den 24 februari så har jag haft en ökad mängd flytningar, genomskinliga - vilket jag aldrig har haft. Normalt brukar mina flytningar vara lite mer gul/vit-aktiga. Och dessa brukar jag bara ha en dag innan mens samt dagen efter ägglossning.

Enligt min man så har mina små bröst, 70a, växt litegrann - inte mycket. Men de har blivit lite rundare & lite fylligare - bara den senaste veckan.

Jag sitter nu och funderar på grav.test - ska jag köpa ett eller avvakta ett par veckor till? Jag känner att det inte är någon idé att få för stora förhoppningar heller. Så snälla, antingen så får ni be mig köpa ett grav.test eller ge mig andra förslag till mina olika "symptom" - säga att jag inbillar mig eller något ;)
 
Sv: Köpa grav.test eller inte?

Jo för sjutton, köp ett test! Då får du ju veta, så slipper du gå och fundera!

Det var det som fick mig att faktiskt testa, just det att slippa gå och hoppas, och visst var det positivt :)

Och om det nu skulle vara negativt, så kan du ju ladda om!

Hoppas det är positivt, om det nu är det du vill :bump:
 
Sv: Köpa grav.test eller inte?

Hallå, hur kan du hålla dig? Själv testade jag 1 vecka före BIM ;)

Hur? Jag vet inte :D. Tanken på att det är onödigt utlagda pengar om det är negativt, att det är bättre att vänta ett par veckor till - så är chansen större ;). Haha. Jag har gått och inbillat mig tidigare, men denna gången så känns det som om jag omöjligt kan inbilla mig alla dessa tecken. Men men, vem vet - vill man bli gravid så inbillar man sig allt möjligt.
 
Sv: Köpa grav.test eller inte?

köp ett test. jag kunde inte hålla mig när jag skulle testa.. har för mig att jag testade 2 dagar efter att jag skulle haft min mens..:D
 
Sv: Köpa grav.test eller inte?

Hur kan du hålla dig!!!
Jag ska få mensen 6 mars om allt inte funkar men jag sítter redan nu med graviditetstesten. Vill ha ett pluss men jag vet inte om det funkar så här tidigt, ca 1 vecka före BIM.
Kan de ge någre utslag före BIM?

Mina symtom,vårtgårdarna lite större, brösten sticks till ibland, drömer mystiska drömmar nattetid, känner mig allmänt konstig....

Ursäkta den lilla trådkapningen!
 
Sv: Köpa grav.test eller inte?

KÖp ett test människa! Och var du bara skengravid så beställ ett gång från billiga tester så har du hemma. Jag testade + 3 dagar före beräknad mens med sådana stickor. Tips, Rfsus test som finns på konsum är billigt och kan visa tidigt!
 
Sv: Köpa grav.test eller inte?

Fick ett minus idag, men vägrar acceptera det - ska testa nästa söndag igen. Och visar det negativt så väntar jag ytterligare en vecka innan jag kontaktar en läkare.
 
Sv: Köpa grav.test eller inte?

Det är dock inte nådigt vad skengravid man kan vara ibland ;)

Jag lever på hoppet ibland Maria. Vet två stycken där vanliga graviditetstest inte visade plus på fastän de var gravida.

Men men, ska väl inte hoppas för mycket, vem vet - det är först nu när jag insett mitt öde att det inte kommer vara så enkelt att bli gravid, när man försökt i 10 månader - och först då så uteblir mensen. Ödets ironi?
 
Sv: Köpa grav.test eller inte?

Ge inte upp hoppet helt.. Jag har 2 barn och på båda har mina första gravtest visat minus.. Jag har dock varit säker på att jag varit gravid ändå och efter nån vecka till (kanske till och med 2 veckor) så har det varit ett stort plus :laugh: på stickan. Jag har inte heller testat första gången förrän jag har haft några dagar för sen mens så det är inte därför. Lycka till och hoppas att du trots allt är gravid!!! :)
 
Sv: Köpa grav.test eller inte?

Ge inte upp hoppet helt.. Jag har 2 barn och på båda har mina första gravtest visat minus.. Jag har dock varit säker på att jag varit gravid ändå och efter nån vecka till (kanske till och med 2 veckor) så har det varit ett stort plus :laugh: på stickan. Jag har inte heller testat första gången förrän jag har haft några dagar för sen mens så det är inte därför. Lycka till och hoppas att du trots allt är gravid!!! :)

Tack, det behövdes :):bow:
 
Sv: Köpa grav.test eller inte?

Spontant kan jag tycka att det verkar dumt att vägra acceptera testet. Är det inte lättare att utgå från att det inte är nåt och tänka ny månad, nya tag? Kroppsliga tecken tycker jag att man ska strunta i, kroppen luras, särskilt om man själv är mer uppmärksam än normalt på hur den känns.
 
Sv: Köpa grav.test eller inte?

Spontant kan jag tycka att det verkar dumt att vägra acceptera testet. Är det inte lättare att utgå från att det inte är nåt och tänka ny månad, nya tag? Kroppsliga tecken tycker jag att man ska strunta i, kroppen luras, särskilt om man själv är mer uppmärksam än normalt på hur den känns.

Visserligen, men så länge inte mensen kommer så kan det ju vara något. Inte sant? Alternativt så är det något annat som är fel. Men det tänkte jag lösa om jag fortfarande inte fått mensen om sisådär 3 veckor, att gå 4 veckor över förväntad mens utan att få den, då är det väl lika bra att kontakta en läkare.

Som sagt, det som Cessan berättade vet jag har hänt 2 kompisar också.
 
Sv: Köpa grav.test eller inte?

Ja ett test kan visa minus, du kanske är låghormonare :) Jag håller tummarna för dig!!! :banana: Testade du med morgonurinen?
 
Sv: Köpa grav.test eller inte?

Av nyfikenhet: varför peppar man TS när det allra troligaste är att hon inte är gravid? Testar man efter bim med ett vanligt test och inget superbilligt test från internet så är det ju minst 99% säkert, de nya testerna är ju väldigt känsliga. Varför ens spekulera i låghormon när det är så ovanligt?
 
Sv: Köpa grav.test eller inte?

Oavsett, så tycker jag du ska försöka lugna ner dig lite mentalt och framförallt inte tro att det är ngt fel på dig. Jag har 3 fina barn och bara det första blev till direkt, kanske just för att vi inte hade ngt tvång kring det hela, blev det så blev det. De säger man inte kan styra sådant men minsann när vi ville ha de andra 2 så blev det inget förrän jag gav upp och sket i om det skulle bli ngt eller inte! Tog 7 respektive 6 mån att bli gravid med dem.
SÅ om det inte tar sig är mitt råd att ta hand om dig, du kanske kan börja se över din kost äta linfröolja som är full av omega 6 och 3 och bara må bra och slappna av.
 
Sv: Köpa grav.test eller inte?

Rfsus test som finns på konsum är billigt och kan visa tidigt!

Eller så kan det visa fel... Mitt RFSU-test, samt ett "billighetstest" från danmark visade negativt och det från Clearblue visade positivt. Resultatet ligger i vagnen och sover just nu. ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 352
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 523
Äldre På julaftons morgon brukar jag gå upp tidigt och göra risgrynsgröt, jag älskar det men det är ju inte det nyttigaste så jag brukar göra...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 265
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 848
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp