Köpa häst som haft hovböld?

TussilagoLilleskutt

Trådstartare
Hej!!
Jag är en tjej som är på gång att köpa häst! Nu är det så, att jag hittat en (som det låter i annonsen) fantastisk D-ponny på 13 år. Den har ingen speciell skadehistorik, men hästen har haft en hovböld, som orsakades av att hovslagaren gjorde fel när hen skulle sätta på en snösula. Det är min första egna ponny, så är det smart att köpa en häst som haft hovböld? Tacksam för svar🤩🙏🏻
 
Vad kul att du ska få egen häst. Grattis!
Bara hovbölden är utläkt och hästen inte har ont så är det ingen fara. Man vill att den ska vara utläkt för att på besiktningen kunna kolla så att hästen inte har ont någonstans och har värre och mer bestående problem än en hovböld. Om hovbölden fortfarande är aktiv och gör ont kan det bli svårt att få ett ärligt svar på om den har ont någon annanstans.
 
Tack för ditt svar, nu har vi fått nyheten att vi tyvärr inte ska köpa just den hästen🙁Men vi letar vidare efter en annan fin D-ponny😊
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag letar efter en häst som ska vara för hobbyridning; ridning i skog samt lite dressyrpass och enstaka hopp i paddock. Har...
Svar
15
· Visningar
1 867
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Hej!😊 Jag hade viljat köpa en sådan här gjord som finns på bilden jag har lagt till. Men jag undrar vilken storlek som jag borde välja…...
Svar
14
· Visningar
964
Senast: VincentM
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 209
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp