Köpa hjälm??

C

ciccik

Nu är det så dags... köpa ny hjälm! Jag har kikat runt lite lätt, men kan dock inte bestämma mig!! Har i alla fall kommit så långt att jag vet på ett ungefär vad jag vill ha... Kan tänka mig en Pikeur GPA eller liknande... Förslag??
Brukar ha så svårt för att hitta hjälmar som är sköna och som inte sitter så det ser ut som man har vattenskalle.. :crazy:
 
Sv: Köpa hjälm??

.... har precis köpt en hjälm!!!
e ju kär i c.o hjälmarna.., tycker iofs att den nya john whitiker me prickarna på e galet ful...

men iaf.., jag ringde runt till en massa hästsport butiker i krokarna, hade ställt in mej på en rider 2000 el en john whitiker me läder spännen..., kommer till butiken och inser att jag står å provar en showhat:love: (tror jag iaf, sånna som slutade å tillverkas för ngra år sen).
å skoja om jag blev glad!!!!! dom hjälmarna är nog bland de skönaste, kostade bara ca 1100., åsså e den lite slimmad- alltså inte vattenskalle varning:)

visade sej att den butiken hade köpt upp sej på ett ordentligt lager av dom hjälmarna:bump:
 
Sv: Köpa hjälm??

Köpte en Aero-wave hjälm ifrån Wembley för ett halvår sedan.(ca800:- Globus) Liten smidig hjälm med ventilation fram och bak (Syns kanppt att det är det).

Jag har varit envis med min gamla Champion Showring hjälm med 12(!) år på nacken, kunde säkert lika gärna nöjt mig med att rida i en yllemössa som att rida med den!!

Jag gillar heller inte vattenskalle hjälmarna.. Men den jag köpte är helt oslagbar!! Man blir inte ens fuktig i håret! Varför väntade jag?
 
Sv: Köpa hjälm??

Jag blev helt kär i min hjälm! Det är en LAS och är så skön så! Och kostar inte skjortan som Pikeur och tål det mesta...

las2.jpg


Efter en incident då jag spräckte min hjälm (jo, när den var på huvudet) så satsar jag på mer kvalité. Man har bara en hjärna!
 
Sv: Köpa hjälm??

Jag har en Charles Owen JW och den är den skönaste hjälm jag någonsin har haft! Jag älskar den!:love: Den bara sitter på huvudet, känns knappt som man har hjälmen på sig.:)
 
Sv: Köpa hjälm??

*kl*
jag ahr också en JW, åhh så sköna! :love: mans er tom hyfsad ut i den, iaf om man jämför med en GPA.. men speed Air är ju också himla skön! :love: lycka till ! :D
 
Sv: Köpa hjälm??

skulle köpa en charles owen JW om jag fick/hade råd :love:
bra kvalité, komfort och design! :love: :D
 
Sv: Köpa hjälm??

Jag har en CO JW som absolut är den underbaraste hjälmen jag haft,
sitter som gjuten för mitt huvud. :love:

Har även en CO Showhat.
Fast den är sjukt obekväm efter att man har använt JW hjälmen en gång.

GPA hjälmarna är sköna.
Titium är rätt skön, gäller bara att hitta rätt storlek.
Speed Air är rätt skön, men den skulle jag nog inte våga rida med.
Men är nog skön en dag som denna!
 
Sv: Köpa hjälm??

Har en CO JW hjälm och en GPA carbone, eller va den heter. Tycker JW hjälmen är skitskön, men GPAn är bra mkt luftigare.

Jag tycker du ska satsa på en GPA speed, den är så skön, å så luftig, kanske mindre kul att rida i när det e snö ute :confused: Lite väl dyr också kanske.

CO Showhat hade min kompis och det är nog den hämskaste hjälm jag ridit i :p :D
 
Sv: Köpa hjälm??

Köp inte en GPA om du inte vill ha en hjälm nere framför ögonen varje gång du landar efter ett hinder :crazy:
 
Sv: Köpa hjälm??

Det gäller ju att ha rätt storlek!
Mina GPA har jag två storlekar mindre i än vad jag har i JW.
 
Sv: Köpa hjälm??

*kl*

Är oxå helt kär i co hjälmarna spec. showhat. Vilken affär va det du hittade en showhat för bara några veckor sen? PMa gärna :)
 
Sv: Köpa hjälm??

Sorbe skrev:
GPA hjälmarna är sköna.
Titium är rätt skön, gäller bara att hitta rätt storlek.
Speed Air är rätt skön, men den skulle jag nog inte våga rida med.
Men är nog skön en dag som denna!

Varför inte?
Jag har tänkt på en sak, om man galopperar, är det inte risk för en massa insekter i håret? Det är typ det vidrigaste jag vet :p
 
Sv: Köpa hjälm??

Snäjkie skrev:
Köp inte en GPA om du inte vill ha en hjälm nere framför ögonen varje gång du landar efter ett hinder :crazy:

Man kan ju köpa sånadär plattor å klistra fast i pannan på hjälmen så åker de inte fram.
 
Sv: Köpa hjälm??

HAHAHA. Nä, jag, Mysboll och Aneka kollade på den för några månader sen, det är ju bara ett tunnt skal och så bara skumgummi som ska göra den skönare.
 
Sv: Köpa hjälm??

:eek: No way? Det låter ... farligt.
Det blir en JW eller titium. Jag kom på att GR8 var ful ;)
 
Sv: Köpa hjälm??

Gpa får man ingen vattenskalle i. Jag provade både JW och Gpa och Gpa var helt klart skönast på mig. I JW hittade jag inte rätt strl, 57 var lite för stort (blir jättestort efter några månader) och 56 fick jag knappt på huvudet :p
 
Sv: Köpa hjälm??

74181.jpg

Jag har en sån här och den är hur bra som helst:love: Den ventlierar så man blir aldrig svettig om huvet men på vintern håller den ändå värmen. Den är grymt bekväm och det är jättebra kvalitet på den. I början kan man tycke att den sitter väldigt högt upp på huvudet om man är van vid tex jofa eller sånna där "sammetshjälmar" men man vänjer sig direkt. Verkligen helt underbar. kostar runt 600 men den är verkligen värd det. man känner sig supersäker:)
 
Sv: Köpa hjälm??

Knas. Men ta ut stoppningen på sidorna på JW då? Så kanske du får på dig en 56:a? Så har jag gjort på min ena hjälm, dock inte på JWn.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
519
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 794
Senast: MimmiNO
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
779
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
509

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp