Köpa hjälp med CV

Gimlan

Trådstartare
Jag undrar egentligen bara det? Kan man betala ett proffs för att fixa ens cv? Behöver lite hjälp på traven med mitt jobbsökande och fixa till cv:t är väl steg 1
 
Det finns gratis hjälp av få. Kolla med ditt fackförbund, din högskola eller arbetsförmedling beroende på var i livet du befinner dig.
 
Finns väl mallar på af:s hemsida. Ett cv innehåller ju dina tidigare jobberfarenheter, behövs det ett ”proffs” till att skriva ett sånt? Dina jobberfarenheter blir ju inte bättre av att nån annan skriver det. :confused:
 
Jag tänker nån mer fristående, ett superproffs! 😀
Jag följer en tjej som jobbar med CV på heltid, men jag vette fan om du inte klarar det lika bra själv. Ovärt pengarna tycker jag. Du är ju bra på att designa och skriva bra texter. För i ärlighetens namn tycker jag inte att det blir så mycket bättre än vad en vanlig person som har lite datakunskaper klarar av.
 
Du tänker rätt. Jag jobbar med rekrytering och kan en hel del om hur man ska lägga upp det men har ändå fått proffshjälp med mitt cv. Det var bra innan men nu är det superbra.
 
Du tänker rätt. Jag jobbar med rekrytering och kan en hel del om hur man ska lägga upp det men har ändå fått proffshjälp med mitt cv. Det var bra innan men nu är det superbra.
Men exakt vad gjorde personen med ditt cv som du aldrig kommit på själv att göra? Vad blev bättre?
 
Men exakt vad gjorde personen med ditt cv som du aldrig kommit på själv att göra? Vad blev bättre?
Jag hade lagt för mycket text på att beskriva organisationerna jag jobbade i. Vi tog bort stor del av det och fick plats med mer av det jag gjort. Sen fick jag hjälp med en del formuleringar där jag själv var för ödmjuk. Jag fick också hjälp med att anpassa cv efter resp tjänst.
 
Jag hade lagt för mycket text på att beskriva organisationerna jag jobbade i. Vi tog bort stor del av det och fick plats med mer av det jag gjort. Sen fick jag hjälp med en del formuleringar där jag själv var för ödmjuk. Jag fick också hjälp med att anpassa cv efter resp tjänst.
Så egentligen hade det räckt med att någon annan som också jobbade med rekrytering hade kollat igenom ditt cv och gett dig input?
 
Så egentligen hade det räckt med att någon annan som också jobbade med rekrytering hade kollat igenom ditt cv och gett dig input?
Jag har också jobbat med rekrytering, och skulle nog säga att det viktigaste med ett CV är vad man har gjort. Hur man presenterar det är bara polityr.
 
Så egentligen hade det räckt med att någon annan som också jobbade med rekrytering hade kollat igenom ditt cv och gett dig input?
Ja det hade det säkert gjort, bara det är nån med god erfarenhet. Jag upplever att jag kan bli lite hemmablind ang mitt eget cv, har lättare att hjälpa andra.
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 059
Senast: Snubbelfot
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
695
Senast: IngelaH
·
Hemmet Nu är ju Sverige väldigt kontantfritt så kontanter är kanske oanvändbara i ett nödläge. Men har du ens kontanter hemma? Läste att...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 183
Senast: athena
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
803
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp