Köpa i USA

Du har rätt i vad du säger, absolut. Men kan tycka att de mångtal trådar här på buke som handlar om betydligt potentare karduller är betydligt värre och mer upprörande faktiskt. Det finns många aktiva här som har vad jag skulle säga har ett uppenbart medicinmissbruk och här finner sina likar och tipsar och tricksar om sina mediciner helt öppet här. Det upprör mig mer än det youma tipsar om här.
Det har då jag missat. :confused:
Hur kan du veta vilka på ett forum som har medicinmissbruk?
 
Senast ändrad:
Tide To Go! Fläckborttagningspenna som funkar helt rubbat bra. Jag har en i varje handväska :D. Köpte på mig en stor bunt när jag var i USA och gav också bort en hel del. Snorbra!

1504DF09-B64E-45A5-895E-87EC7DF953BF.png
 
Ross har mycket kläder att välja på.
Själv "måste" jag gä igenom sortimentet av mjukisbyxor när jag är där.
Där jag brukar vara( Phoenix, Arizona) har de mjukisbyxor av lite tunnare tyg som sitter lite tight. Som mellanting mellan legging och vanliga mjukbyxor. Det har jag inte hittat här hemma..
 
Jag köpte min telefon i USA, tjänade 1000:- på det, är nästan på dagen prick ett år sedan till och med 😉
Köpte också grejer på apoteket..

Håller med om vissa affärer som redan nämnts!
Fick köpt en hel märkes grejer (bryr mig inte om sådant i vanliga fall och är dåligt insatt) riktigt billigt.

Håller också med om outlets men allt beror väl på vad man gillar, vi var på en riktigt stor (kommer ej ihåg namn) den enda butiken där inne som jag tyckte var värd var converse, köpte 3 par för typ 115:- styck!
 
Fickkniv, fällkniv eller större kniv brukar jag köpa. Men då ska man ju ha användning för det också.
 
Melatonin för att hjälpa kroppen att ställa om dygnsrytmen. Bra att ha om man reser och vill inte spendera halva semestern med att vara jet-laggad, eller när man jobbar skift. Fungerar jättebra för en del, inte alls för andra.

Dayquil mildrar förkylnings och influensasymptom till den grad att du glömmer att du var ens sjuk. Verkligen bra-att-ha när kroppen och livet inte drar åt samma håll, ex.vis uppkörning, högskoleprov etc. Alvedon och ipren kan slänga sig i väggen. Men man får ta det försiktigt, trots att man inte längre känner sig sjuk, så är man det fortfarande.

Nyquil lite samma, men för natten. Är man så febrig och hostig och eländig så man inte kan sova ens, så sover man rätt gott med Nyquil.

Nyquil/dayquil funkar bra pa vissa, men manga mar inte bra av dem. Det finns battre "forkylnings medicin" som tillexempel Tylanol Cold ... de har ocksa avsvallande och hostdampande effect, uppiggande for dagen och trottande for natten. Precis som Nyquil och Dayquil, men med andra amnen i.

Gillar du väskor så är Coach mycket bra pris på. Hamnar man dessutom på en REA, så är det ju kanon. Sist köpte jag ett par stycken på just en REA och sålde billigt när jag kom hem. Vilket gjorde att de två jag behöll, inte kostade mig något i slutändan. :)
Finns det en stor och bra Outlet, så kan man ofta registrera sig på plats och få fina extra rabatter i de olika butikerna. En Outlet kan vara dyr och dålig, en annan kan vara billig och mycket bra. Fråga lokalt folk, vilken det är som gäller.
En tur på Costco är ju alltid spännande. Sist köpte jag med mig vätesuperoxid, fick tre liter för under hundringen. Finns ju inte i Sverige längre, och jag saknar det både till mig och djuren. Där kan man också springa på märkeskläder H&M-priser. Ett par DKNY-brallor för 20 dollar är helt ok tycker jag. Ett annat fynd var 6 Eos läppmoja, för samma pris som en kostar på Apoteket här.

Ser du en Nordstrom Rack-butik, så måste du självfallet inom. Likaså Target. :)
Generellt tycker jag att om man ska handla kläder, kan man fynda bättre till män, än till kvinnor. Kvinnomodet ärgenerellt ganska hopplöst. Medans man kan fynda Michael Kors, tröjor och skjortor för en eller ett par hundralappar. På samma ställen finns inget MK till kvinnor.
Ha en trevlig shopping! :)

For att handla pa costco maste man ha ett costco kort och det kan man inte fa som turist, utan det galler att kanna nagon man kan ga med da.
 
Nyquil/dayquil funkar bra pa vissa, men manga mar inte bra av dem. Det finns battre "forkylnings medicin" som tillexempel Tylanol Cold ... de har ocksa avsvallande och hostdampande effect, uppiggande for dagen och trottande for natten. Precis som Nyquil och Dayquil, men med andra amnen i.



For att handla pa costco maste man ha ett costco kort och det kan man inte fa som turist, utan det galler att kanna nagon man kan ga med da.

På island kan man köp engångs inträde på costco om man inte känner någon eller har eget medlemsskap.
 
Det finns inte i USA. Har koper man ett arslangt medlemskap och maste ha en fast adress.
Om någon som är medlem köper ett costco cashcard kan man handla utan medlemskap.
Men jag ser inte vitsen i det egentligen i att göra det som turist, då kan man lika gärna följa med den som är medlem in.
 
Jag brukar åka till en stor outlet, mitt ex familj hade dille på att köpa handdukar från Ralph Lauren, superbra, jag har fortfarande kvar ett gäng och de är jättetjocka trots massor med tvättar. Ett tips om man åker till outlet är att gå till infodisken och kolla om de har ett kuponghäfte, så får man ännu bättre erbjudanden.
 
Om någon som är medlem köper ett costco cashcard kan man handla utan medlemskap.
Men jag ser inte vitsen i det egentligen i att göra det som turist, då kan man lika gärna följa med den som är medlem in.

For att komma in i en Costco butik, har pa vastkusten, runt Washington DC och i Orlando Florida, i alla fall, maste man visa sitt Costco medlemskort. Det ar mycket mojligt att det finns butiker som inte ar sa noga, men Costco sager att de har "greeters" som kollar korten i alla locations. Nar jag gatt in med son, sonhustru, eller Maken och de inte funnits nara nog har de fatt hojta for att jag ska vanta pa dem :o och "greetern" ser att vi hor ihop.

For 8-10 ar sedan kunde man (sarskilt i Canada) ga in med slakt och vanner och alla handlade och fick egna kvitton pa ett kort. Det gar inte nagonstans dar jag handlat sedan jag blev medlem for 4-6 ar sedan. Numera sa maste den som har kortet betala och man delar upp kostnaden senare. (och ja ... det har hant.:angel:)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
662
Senast: Flixon
·
Kläder & Bli fin Har ni sett en tröja med sådana ärmslut på bilden som inte är luddig? (Läs kan användas på jobbet, vi har ganska fri klädkod, men ludd...
Svar
12
· Visningar
780
Senast: Squie
·
Fordon Har någon prövat att köpa bil genom Carla? Om jag förstår det hela rätt är det som att köpa bil på postorder? Man har inte möjlighet att...
Svar
9
· Visningar
457
Senast: Sassy
·
Tjatter Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi diskuterar vilka kalendrar vi är nöjda med, vilka vi är mindre nöjda med, vilka vi kommer att köpa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 716
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp