Köpa laptop

Lager

Trådstartare
Söker tips på bra hemma-laptop. Ska funka för att titta på film, som skrivmaskin, och en hel del digitalt arbete så den behöver ok prestanda - men måste inte vara gamingdator.

Jag tittar på lenovo ideapad 330 som verkar passa in, men har generellt rätt dålig koll. Jobbdatorn är en macbook air, riktigt smidig, men jag behöver en större för hemmabruk.

Någon som har nån tanke? Ska jag bara köra på lenovon?
 

Och den är grön :love:

Jag köpte storebror först... men den var ju så ful i färgen i jämförelse! :arghh: plus att jag kan inte ha ett vitt tangentbord pga jobbet. Så jag lämnade tillbaka den, köpte den gröna och lämnade in den för uppgradering (mer RAM och mer hårddisk). Det blir lite dyrare sammanlagt än med den första jag köpte men det går ju inte att ha en ful dator :angel: :rofl:
 
Och den är grön :love:

Jag köpte storebror först... men den var ju så ful i färgen i jämförelse! :arghh: plus att jag kan inte ha ett vitt tangentbord pga jobbet. Så jag lämnade tillbaka den, köpte den gröna och lämnade in den för uppgradering (mer RAM och mer hårddisk). Det blir lite dyrare sammanlagt än med den första jag köpte men det går ju inte att ha en ful dator :angel: :rofl:

Vad kostade det att uppgradera den?

Jag har kört slut på några laptops nu och börjar tröttna på att behöva byta ut dem, lägger hellre lite extra pengar på att ha en dator som överlever längre än 4-5 år...
 
Vad kostade det att uppgradera den?

Jag har kört slut på några laptops nu och börjar tröttna på att behöva byta ut dem, lägger hellre lite extra pengar på att ha en dator som överlever längre än 4-5 år...

Jag tror det gick på 5000 kr totalt... det var inte jag som betalade utan företaget. Jag har max RAM (16 GB) och en till SSD på 500GB. Sedan jag har haft i ett minneskort på 265 GB som sitter permanent i minneskortsläsaren också så jag har väldigt mycket minne i den.
 
En Lenovo är en bra investering i mina ögon. De har ofta bra recensioner i tester och en riktigt hyfsad service om man ringer och vill ha hjälp.

Att undvika Elgiganten är annars en generell regel. Deras reklamation- eller serviceavdelning är ett skämt ... De säljer dessutom ofta sånt som är helt på väg ut (och inte längre uppdateras) billigt.

Har du en lokal tv/datorhandlare så är det värt den där extra tusenlappen flera gånger om. Kör på din Lenovo!
 
En Lenovo är en bra investering i mina ögon. De har ofta bra recensioner i tester och en riktigt hyfsad service om man ringer och vill ha hjälp.

Att undvika Elgiganten är annars en generell regel. Deras reklamation- eller serviceavdelning är ett skämt ... De säljer dessutom ofta sånt som är helt på väg ut (och inte längre uppdateras) billigt.

Har du en lokal tv/datorhandlare så är det värt den där extra tusenlappen flera gånger om. Kör på din Lenovo!

Nja... när jag köpte min dator på Elgiganten var den nysläppt och fanns ingen annanstans i Sverige. Är man påläst är det inte ett problem. Min dator hade ju inte varit bättre om jag betalat några tusen till på en datorbutik. Jag har dessutom aldrig haft problem med reklamationer och jag har haft några sådana.

Jag tycker inte Elgiganten är bättre eller sämre än någon annan butik faktiskt. Den värsta datorn med mest krångel köptes på en datorbutik... och reklamera hade blivit för krångligt (köptes i Falun till svärmor i Dorotea).
 
Jag hade nog spontant mailat/ringt/besökt Inet eller komplett och bett om tips. (Webhallen om du varit ute efter en speldator).

Det rör så mycket på sig i PC-världen att man måste göra rätt mycket efterforskningar på egen hand eller fråga folk som är insatta för att hitta rätt.

Är det ett måste med en laptop? Annars får du garanterat bättre valuta för pengarna om du plockar ihop delar till en stationär dator
 
Jag hade nog spontant mailat/ringt/besökt Inet eller komplett och bett om tips. (Webhallen om du varit ute efter en speldator).

Det rör så mycket på sig i PC-världen att man måste göra rätt mycket efterforskningar på egen hand eller fråga folk som är insatta för att hitta rätt.

Är det ett måste med en laptop? Annars får du garanterat bättre valuta för pengarna om du plockar ihop delar till en stationär dator

Ja, jag vill kunna ta med den. Reser en hel del både i jobbet och i studierna.
 
En Lenovo är en bra investering i mina ögon. De har ofta bra recensioner i tester och en riktigt hyfsad service om man ringer och vill ha hjälp.

Att undvika Elgiganten är annars en generell regel. Deras reklamation- eller serviceavdelning är ett skämt ... De säljer dessutom ofta sånt som är helt på väg ut (och inte längre uppdateras) billigt.

Har du en lokal tv/datorhandlare så är det värt den där extra tusenlappen flera gånger om. Kör på din Lenovo!
Måste lägga till att haft oturen att få två måndagsexemplar av de tre senaste laptops jag köpt, de var från Lenovo. Det behöver väl inte säga mer än att jag haft otur, men ändå!
 
Nja... när jag köpte min dator på Elgiganten var den nysläppt och fanns ingen annanstans i Sverige. Är man påläst är det inte ett problem. Min dator hade ju inte varit bättre om jag betalat några tusen till på en datorbutik. Jag har dessutom aldrig haft problem med reklamationer och jag har haft några sådana.

Jag tycker inte Elgiganten är bättre eller sämre än någon annan butik faktiskt. Den värsta datorn med mest krångel köptes på en datorbutik... och reklamera hade blivit för krångligt (köptes i Falun till svärmor i Dorotea).
En Lenovo är en bra investering i mina ögon. De har ofta bra recensioner i tester och en riktigt hyfsad service om man ringer och vill ha hjälp.

Att undvika Elgiganten är annars en generell regel. Deras reklamation- eller serviceavdelning är ett skämt ... De säljer dessutom ofta sånt som är helt på väg ut (och inte längre uppdateras) billigt.

Har du en lokal tv/datorhandlare så är det värt den där extra tusenlappen flera gånger om. Kör på din Lenovo!
Word! Elgiganten är det enda företag som ligger på ”livstids bojkott” hos mig.
 
Den här är en mycket bättre laptop över lag än den förra du länkade. Den andra hade jag inte tagit i med tång för det priset. Jag fattar inte vad tillverkaren tänkte när de stoppade i det grafikkortet i den datorn.

Ja alltså det är precis sånt som jag har noll koll på, tack för svar!
 
Jag har en HP Spectre 360 som jag är grymt nöjd med. Går att vända skärmen och ha den som platta eller ställa upp om jag vill titta på film. Touch skärm och penna till. Skriver med jämna mellanrum anteckningarna förhand om jag vet med mig att jag vill rita bilder.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 326
Senast: hastflicka
·
IT & mobiler Nu behöver jag lite hjälp att tänka. :) Allting har ju plötsligt blivit så väldigt digitalt och jag känner (ve och fasa) att jag inte...
Svar
14
· Visningar
1 229
Senast: EmmaN
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 417
Senast: LaMagia
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp