Köpa ny mobil? Tips!

Red_Chili

Trådstartare
Min nuvarande mobil (Samsung Galaxy S7) är egentligen helt ok, men den har ett enormt problem: batteriet.

Så fort den anser att det är kallt ute (dvs, så fort den används i något som liknar nollgradig temperatur eller kallare) så går den ner till 3% laddning oavsett vad den stod på innan. Helt hopplöst, och det känns inte så tryggt att inte kunna ringa någon ute på en skogspromenad eller liknande bara för att det råkar vara vinter :grin:

Jag hade också önskat en betydligt bättre kamera. Egentligen vill jag bara ha en svinbra kamera med möjlighet att ringa med... Använder annars bara instagram, webbläsare ibland samt swish.

Att kunna sätta in ett minneskort i mobilen är snudd på ett krav. Jag vill kunna lagra massvis av bilder och vill att lagringsutrymmet ska räcka till även om något år när alla appar kräver mer osv. Jag vill inte ha någon speciellt stor mobil, ju mindre desto bättre. Den ska inte heller vara speciellt dyr. Och justja, det måste vara en android också.

Har ni några tips?
De enda jag kollat närmare på nu är Motorola Moto G9 och Samsung Galaxy A32, av den enda anledningen att de fanns i lila och det var fint :angel: Den förstnämnda verkar ha bra batteri, båda verkar dock vara i största laget...

Min tanke är att köpa en mobil åtminstone innan nästa vinter, av förklarliga skäl...
 
Har inga tips om ny mobil, men vill tipsa tills vidare om mobil-socka, eller vad man ska kalla det.
Jag hade samma problem som du och bad min mamma att sticka en socka som jag kunde stoppa mobilen i på promenader osv. Funkar toppen! 👍
 
Jag bytte min s7a i julas och det blev en A41. Är mycket nöjd med kameran! Tar ju mycket växtbilder bla.
20210402_141507.jpg
 
Jag har rn a21 a som jag ogillar skarpt. Den är precis för bred för att jag ska kunna skriva på den med en hand. Sååååå opraktiskt. Kameran är bra men jag är ständigt irriterad på storleken.
 
Nu har jag kollat runt lite mer. Upptäckte att det kommer en ny mobil i slutet av månaden, Samsung a52. Den var mindre än Motorola g9, men med bättre kamera. Ska inte ha riktigt lika bra batteri, men absolut bättre än nuvarande, å andra sidan är den lite större också.

Mätte och jämförde lite med mobilen som killen jag träffar har. Den mobilen är enligt mig i största laget. Samsung a52 skulle vara lika stor ungefär, bara någon millimeter längre/högre. Motorola skulle vara ganska mycket större, så den är nu borträknad.

Skillnaden mellan Samsung a32 och a52 verkade till stor del ligga i just kameran, och att a52 har snabbare processor och möjlighet till större minneskort. Sååå jag ska nog hålla ögonen på den iaf och se vad den presterar när olika mobiltidningar och liknande börjar testa den. Fortsätter hålla ögonen öppna efter fler intressanta modeller...
 
Jag bytte min s7a i julas och det blev en A41. Är mycket nöjd med kameran! Tar ju mycket växtbilder bla.
Jag har också en sån som jag är mycket nöjd med!
Jag har rn a21 a som jag ogillar skarpt. Den är precis för bred för att jag ska kunna skriva på den med en hand. Sååååå opraktiskt. Kameran är bra men jag är ständigt irriterad på storleken.
Köpte en sån till ena sonen och den är en storlek större än A41.
 
Oneplus. Jag gillar kameran och batteriet håller bra.
Har en 6T men den säljs väl inte längre tror jag. Har min i nåt år, köpte den begagnad av mitt ex och den håller fortfarande bra i alla väder.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Så. Mobilen död och jag behöver köpa en ny direkt, typ imorgon så fort affärerna öppnar... Jag vill såklart inte byta ner mig till en...
Svar
7
· Visningar
1 056
Senast: Trott
·
Äldre Min mobil börjar sjunga på sista versen och eftersom jag ogillat den från dag 1 så är det minst sagt lockande att byta nu... Men vad ska...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 417
Senast: Red_Chili
·
Äldre I-lands-problem-deluxe!! Jag ska för en gång skull unna mig en riktig mobil, en jag verkligen vill ha och inte en som får duga för...
2
Svar
33
· Visningar
3 878
Senast: millan10
·
IT & mobiler Är på G och funderar på en ny mobil, ska vara en kontantkortstelefon Har en sådanhär nu: SE W300i Är ju walkman mm på den som jag...
Svar
0
· Visningar
2 171
Senast: nilema
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp