Köpa sadel via eBay?

EHW

Trådstartare
Jag funderar på att skicka efter en sadel från England som jag hittat på eBay. Sett att det finns trådar om det men de har några år på nacken och mycket hinner ändras :) Vad finns det för erfarenheter här inne av att skicka efter sadlar? Och hur har det gått att eventuellt sälja vidare sadeln om ni köpt en sadel som kanske inte är jättevanlig i Sverige? 😎
 
Jag har köpt en sadel på e-bay, men från USA. I det fallet kan ju tull tillkomma.
Men kolla säljarens referenser som vanligt liksom.

Inte försökt sälja den så det vet jag inget om :)
 
  • Gilla
Reactions: EHW
Jag har köpt två sadlar från England. En från butik och en på eBay. Gick väldigt smidigt och har sålt båda i Sverige utan problem några år senare.😊
 
  • Gilla
Reactions: EHW
Jag köpte en sadel från england via preloved (typ som blocket) gick väldigt bra men skickades via posten så tog sin tid att komma hit ;).
Inga problem att sälja sadeln heller. Var en bates momentum vilket inte är jätte vanligt men inte en ovanlig modell heller här.
 
  • Gilla
Reactions: EHW
Jag köpte en sadel från england via preloved (typ som blocket) gick väldigt bra men skickades via posten så tog sin tid att komma hit ;).
Inga problem att sälja sadeln heller. Var en bates momentum vilket inte är jätte vanligt men inte en ovanlig modell heller här.
Bates momentum har jag kikat på! Vad hade du den flr typ av häst? 😙
 
Jag köpte en Bates Innova från en privat säljare på engelska Ebay. Allt gick smärtfritt och jag fick en i princip oanvänd sadel för 7500 svenska kronor...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 588
Senast: MML
·
Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
940
Senast: ufot
·
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 266
Senast: Lixiigirl
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 559
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp