Köpa sjuk häst, vad säger försäkringsbolaget?

Pratade med en bekant som är ombud på ett av försäkringsbolagen som försäkrar häst. Nu har hon inte hästar, utan bara hund och katt, men där blir det en nyteckning eftersom djuret byter ägare. Så där kan man, enligt henne, inte räkna med hjälp. Däremot kan dom kanske vara snälla när det gäller vissa saker, men absolut inget man ska räkna med. Kan kanske skilja mellan djurslagen dock.
 
Pratade med en bekant som är ombud på ett av försäkringsbolagen som försäkrar häst. Nu har hon inte hästar, utan bara hund och katt, men där blir det en nyteckning eftersom djuret byter ägare. Så där kan man, enligt henne, inte räkna med hjälp. Däremot kan dom kanske vara snälla när det gäller vissa saker, men absolut inget man ska räkna med. Kan kanske skilja mellan djurslagen dock.

fast som det redan skrivits om i tråden är begreppet ”nyteckning” beroende på vad som egentligen avses, och omständigheterna .
 
fast som det redan skrivits om i tråden är begreppet ”nyteckning” beroende på vad som egentligen avses, och omständigheterna .

Va? Övertagande av tidigare ägares försäkring räknas enligt henne ALLTID som en nyteckning, även om inga ändringar görs.

Så du får gärna visa var i tråden det finns olika varianter av nyteckningar. För jag ser mest olika "så här är det nog" i tråden.
 
Va? Övertagande av tidigare ägares försäkring räknas enligt henne ALLTID som en nyteckning, även om inga ändringar görs.

Så du får gärna visa var i tråden det finns olika varianter av nyteckningar. För jag ser mest olika "så här är det nog" i tråden.

Du missförstod mig.
Att det är en nyteckning i det att en ny försäkringstagare är givet. Men som diskuterat är det en stor fördel att hästen stått i samma bolag sedan tidigare. Då tar den med sig tidigare historik så länge nytecknaren tex inte gör en massa ändringar i försäkringen - som tex höjer premien.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 425
Hästmänniskan Hej! Jag har en häst hos mig för vidare köp. "Provmånaderna" är snart förbi och det är dags för köp. Hästen var halt hos tidigare...
Svar
5
· Visningar
821
Senast: Ajda
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 414
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 005
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp