Köpa utskrift?

bettysmatte

Trådstartare
Är det i så fall ett tryckeri man vänder sig till? Vi har ett på orten och jag har precis slängt iväg ett mejl till dem. Jag har skrivit ungefär 230 sidor på mitt manus, och det känns som om det börjar bli dags att läsa vad jag har så här långt. Men jag HATAR verkligen att läsa långa texter från datorn, så jag vill gärna ha det på papper i stället. Så enkelt och billigt som möjligt, eftersom det ju bara är en "kladd". Jag har en liten laserskrivare, men den orkar inte riktigt med att skriva ut så stora volymer utan att bli mer eller mindre överhettad. Jag har testat en gång, och det känns inte riktigt värt att göra om det....
 
Kan du inte gå till ett bibliotek och skriva ut?
Jag tror inte att de avser att man ska skriva ut så många sidor där. Med 3 kr/svart-vit A4-sida får jag nog i sådana fall läsa från datorn i stället..... 700 kr är lite väl saftigt, tycker jag.... :nailbiting:
 
Är det i så fall ett tryckeri man vänder sig till? Vi har ett på orten och jag har precis slängt iväg ett mejl till dem. Jag har skrivit ungefär 230 sidor på mitt manus, och det känns som om det börjar bli dags att läsa vad jag har så här långt. Men jag HATAR verkligen att läsa långa texter från datorn, så jag vill gärna ha det på papper i stället. Så enkelt och billigt som möjligt, eftersom det ju bara är en "kladd". Jag har en liten laserskrivare, men den orkar inte riktigt med att skriva ut så stora volymer utan att bli mer eller mindre överhettad. Jag har testat en gång, och det känns inte riktigt värt att göra om det....
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4549239
 
Är det i så fall ett tryckeri man vänder sig till? Vi har ett på orten och jag har precis slängt iväg ett mejl till dem. Jag har skrivit ungefär 230 sidor på mitt manus, och det känns som om det börjar bli dags att läsa vad jag har så här långt. Men jag HATAR verkligen att läsa långa texter från datorn, så jag vill gärna ha det på papper i stället. Så enkelt och billigt som möjligt, eftersom det ju bara är en "kladd". Jag har en liten laserskrivare, men den orkar inte riktigt med att skriva ut så stora volymer utan att bli mer eller mindre överhettad. Jag har testat en gång, och det känns inte riktigt värt att göra om det....
Jag har utan problem skrivit ut så många sidor på laserskrivare, men pausat emellan. Dvs skrivit ut typ 80-100 sidor först och sedan låtit skrivaren få vila. Då kan du läsa emellan ☺️
Annars finns det online tryckeri. I området där jag bor håller Pixel Palace till, de gör även onlinebeställningar som skickas via posten. (Googla pixel palace). Dubbelsidig utskrift kostade 300 kr för 230 sidor.
 
Beroende på, så brukar det ju kunna gå att skriva ut text i halv storlek, och få ner antalet utskrivna sidor till hälften åtminstone.
 
Jag har utan problem skrivit ut så många sidor på laserskrivare, men pausat emellan. Dvs skrivit ut typ 80-100 sidor först och sedan låtit skrivaren få vila. Då kan du läsa emellan ☺️
Annars finns det online tryckeri. I området där jag bor håller Pixel Palace till, de gör även onlinebeställningar som skickas via posten. (Googla pixel palace). Dubbelsidig utskrift kostade 300 kr för 230 sidor.
Får testa att ha lite tålamod med min skrivare..... ;)

Tror att jag har sett något liknande det du beskriver när jag har googlat förut, men kände mig lite tveksam. Jättebra att höra att det funkar, för det kan absolut vara ett alternativ :) !
 
Jag har utan problem skrivit ut så många sidor på laserskrivare, men pausat emellan. Dvs skrivit ut typ 80-100 sidor först och sedan låtit skrivaren få vila. Då kan du läsa emellan ☺️
Annars finns det online tryckeri. I området där jag bor håller Pixel Palace till, de gör även onlinebeställningar som skickas via posten. (Googla pixel palace). Dubbelsidig utskrift kostade 300 kr för 230 sidor.
Femtio HETA (alltså inte innehållet :D ) sidor utskrivna. Kan inte heller förstå varför utskrifterna alltid stinker...... :wtf: Men det gick rätt bra. Bara något litet veck på vänstersidan av varje sida - så det får man väl vara nöjd med.... :up: Så nu får den vila ett tag, och så kör vi igen!
 
Femtio HETA (alltså inte innehållet :D ) sidor utskrivna. Kan inte heller förstå varför utskrifterna alltid stinker...... :wtf: Men det gick rätt bra. Bara något litet veck på vänstersidan av varje sida - så det får man väl vara nöjd med.... :up: Så nu får den vila ett tag, och så kör vi igen!
Heja skrivaren! Nu har du några sidors korr-läsning i alla fall 😄
 
Alla 233 sidor utskrivna - och genomlästa :up: ! Max 50 sidor åt gången funkade bra, så jag skrev ut 50, läste 50, skrev ut 50...osv.

Och flytet i manuset var jag faktiskt riktigt nöjd med. Märkte inga jättestora logiska problem, eller tabbar - tack och lov :) !
 
Är det din andra bok som är nästan klar nu?
Mja.... Jag har skrivit drygt 230 sidor (71 000 ord), och bör väl skriva en ca 100 sidor till. Men jag kände att jag behövde få läsa - och få bokens sammanhang - från början nu. Tror att jag gjorde så sist också. Det kommer en punkt när jag känner att - hjälp!! - jag minns knappt början längre.... :nailbiting: :D Men, visst, boken är på GOD väg :) !
 
Mja.... Jag har skrivit drygt 230 sidor (71 000 ord), och bör väl skriva en ca 100 sidor till. Men jag kände att jag behövde få läsa - och få bokens sammanhang - från början nu. Tror att jag gjorde så sist också. Det kommer en punkt när jag känner att - hjälp!! - jag minns knappt början längre.... :nailbiting: :D Men, visst, boken är på GOD väg :) !
Kul. Känns inte som länge sedan du började på den första.
Vad handlar denna om?
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 412
Senast: lundsbo
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 914
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
12 739
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 261
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp