Köpare som inte frågar mig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lillo

Trådstartare
Sålde i somras min häst och har varit helt öppen kring allt rörande hästen och sa vid hämtningen att köparen mer än gärna fick höra av sig närsomhelst om det var några frågor.

Istället frågar köparen i Facebookgrupper,frågor om hästen som folk bara sitter och gissar i sig till.

I september hörde jag av mig och sa återigen till köparen att den mer än gärna får fråga mig men jag fortsätter att se hur köparen skriver om hästen i Facebookgrupper och hur folk sitter och gissar.


Det handlar bara om småsaker så det är absolut inget allvarligt men hade köparen hört av sig till mig direkt hade jag kunnat svara på det mesta.

Ska jag släppa det eller höra av mig igen?
 
Tänker att det är rätt tydligt att köparen av en eller annan orsak inte vill fråga dig. Tveksamt om att ringa ännu en gång skulle göra någon skillnad.
Jag känner så också vilket är jättetråkigt då jag känner hästen utan och innan och jag och köparen har alltid en trevlig dialog när vi hörs av men det verkar av en eller annan anledning som denna hellre vill fråga främmande människor på nätet.
 
Jag känner så också vilket är jättetråkigt då jag känner hästen utan och innan och jag och köparen har alltid en trevlig dialog när vi hörs av men det verkar av en eller annan anledning som denna hellre vill fråga främmande människor på nätet.
Kanske det har rört sig om frågor som du kanske inte kan svara på riktigt, även om du kände hästen så är den i en annan miljö osv nu. Sen är det inte dumt att fråga på nätet och få många olikas åsikter.
 
Om det ändå bara är småsaker så kanske det är så enkelt att dom har en tanke i grund och botten men vill ha lite olika infallsvinklar. Då är ju nätet en plats att vända sig. Jag skulle inte se det som att dom inte vill fråga dig eller inte vill ha din åsikt.
 
Sålde i somras min häst och har varit helt öppen kring allt rörande hästen och sa vid hämtningen att köparen mer än gärna fick höra av sig närsomhelst om det var några frågor.

Istället frågar köparen i Facebookgrupper,frågor om hästen som folk bara sitter och gissar i sig till.

I september hörde jag av mig och sa återigen till köparen att den mer än gärna får fråga mig men jag fortsätter att se hur köparen skriver om hästen i Facebookgrupper och hur folk sitter och gissar.


Det handlar bara om småsaker så det är absolut inget allvarligt men hade köparen hört av sig till mig direkt hade jag kunnat svara på det mesta.

Ska jag släppa det eller höra av mig igen?

Ibland får jag känslan av att folk lägger ut frågor i grupper för att dom vill synas och höras. Köparen kanske tycker det är roligare att få igång en diskussion i en grupp än att få ett rakt svar av dig. Tycker inte du behöver ta det personligt.
 
Sålde i somras min häst och har varit helt öppen kring allt rörande hästen och sa vid hämtningen att köparen mer än gärna fick höra av sig närsomhelst om det var några frågor.

Istället frågar köparen i Facebookgrupper,frågor om hästen som folk bara sitter och gissar i sig till.

I september hörde jag av mig och sa återigen till köparen att den mer än gärna får fråga mig men jag fortsätter att se hur köparen skriver om hästen i Facebookgrupper och hur folk sitter och gissar.


Det handlar bara om småsaker så det är absolut inget allvarligt men hade köparen hört av sig till mig direkt hade jag kunnat svara på det mesta.

Ska jag släppa det eller höra av mig igen?
Släpp det.

Vill köparen fråga dig, så vet denne säkert att den är välkommen!
Av någon anledning vill personen ha oberoende reflektioner kring dessa småsaker, och det kan nog ha sitt värde också.
 
Ibland får jag känslan av att folk lägger ut frågor i grupper för att dom vill synas och höras. Köparen kanske tycker det är roligare att få igång en diskussion i en grupp än att få ett rakt svar av dig. Tycker inte du behöver ta det personligt.
Var faktiskt min tanke också då det är frågor hon skulle fått säkra svar på av mig.
Jag vill inte skriva vad det är då personen förmodligen känner igen sig men det är frågor av den typen som inte har med miljöbyte alls att göra utan saker som inte förändras av en flytt.
 
Har varit med om exakt samma sak och förstår hur du känner. Varför inte bara fråga mig som känner hästen och enkelt hade kunnat svara? Men i mitt fall tror jag att tjejen som köpte hästen skämdes lite över att fråga en massa, hon var inte så erfaren och ville nog inte riktigt visa det. Plus att det definitivt var så som Tussinussen skrev, att hon ville få igång diskussioner och få många kommentarer, det märktes på annat hon la ut på sociala medier. Så det är väl "bara" att släppa, även om jag vet att det är svårt!
 
Men herregud släpp det. Hade upplevt det som väldigt obehagligt om en fd ägare la sig i om man själv inte frågade om hjälp. Sålt är sålt, släpp hästen.
Jag har inte lagt mig i alls en gång efter försäljningen skrev jag att hon jättegärna får fråga mig om hon undrar något hur kan detta vara obehagligt?

Jag har kontakt med en person jag köpte häst av år 2006 fortfarande vad är obehagligt?
 
Släpp det och sluta följa de där Facebookgrupperna, skulle jag säga. Måste vara skitjobbigt att inte få svara själv, men har man väl sålt hästen får man ju tyvärr finna sig i det. Sluta plåga dig själv med att läsa.
 
Släpp det och sluta följa de där Facebookgrupperna, skulle jag säga. Måste vara skitjobbigt att inte få svara själv, men har man väl sålt hästen får man ju tyvärr finna sig i det. Sluta plåga dig själv med att läsa.
Ja jag får göra det hade det varit mer allmänna frågor hade jag förstått henne men det här är verkligen sådant hon hade kunnat få svar på direkt av mig.

Jag tror nästan hon bara vill ha uppmärksamhet och kommentarer på fb och inte är så genuint nyfiken på själva svaren.
 
Ja jag får göra det hade det varit mer allmänna frågor hade jag förstått henne men det här är verkligen sådant hon hade kunnat få svar på direkt av mig.

Jag tror nästan hon bara vill ha uppmärksamhet och kommentarer på fb och inte är så genuint nyfiken på själva svaren.
Oavsett så mår du nog bäst av att inte se det. Annars blir det jättesvårt att släppa - det har jag full förståelse för.
 
Ja jag får göra det hade det varit mer allmänna frågor hade jag förstått henne men det här är verkligen sådant hon hade kunnat få svar på direkt av mig.

Jag tror nästan hon bara vill ha uppmärksamhet och kommentarer på fb och inte är så genuint nyfiken på själva svaren.
Hon kanske bara helt enkelt vill lära känna hästen själv, inte bli för influerad av den förra ägaren. Inte så konstigt egentligen. Kanske rädd att du vill ha någon slags kontroll över hästen och därför inte hör av sig. Många ägare har ju svårt att släppa taget. tycker inte alls det är konstigt att fråga andra om råd eller idéer.
 
Jag har inte lagt mig i alls en gång efter försäljningen skrev jag att hon jättegärna får fråga mig om hon undrar något hur kan detta vara obehagligt?

Jag har kontakt med en person jag köpte häst av år 2006 fortfarande vad är obehagligt?
skillnaden är ju att du som köpare valt att behålla kontakten. Annat hade ju varit om säljaren försökte kontakta dig regelbundet med goda råd fastän du inte ville. "samma situation" kan ju upplevas jätteannorlunda beroende på vilka personer som är inblandade och vad de har för personlighet och behov.
 
skillnaden är ju att du som köpare valt att behålla kontakten. Annat hade ju varit om säljaren försökte kontakta dig regelbundet med goda råd fastän du inte ville. "samma situation" kan ju upplevas jätteannorlunda beroende på vilka personer som är inblandade och vad de har för personlighet och behov.
Jag undrar trots det vad som är obehagligt med att jag en gång efter försäljning hör av mig?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 469
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
599
Senast: valy
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
823
Senast: Happimess
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 610
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp