Köparen kan inte ta hem hästen direkt, hur göra med vetbes?

fritz_92

Trådstartare
Vet inte om jag hittade rätt ställe att skriva men flytta gärna om de inte passar.
Ska sälja min häst. Har en köpare på gång som jag hoppas blir bra. Ska komma på provridning mitten på juli men kan inte ta hem hästen förens slutet på augusti. Jag har inga problem att ha kvar tills dess. Ville ha sålt innan hösten. Men hur gör man med veterinärbesiktning och liknande? Jag vill ju gärna ha affären klar så snart som möjligt, så jag vet han har ett hem att åka till. Tror verkligen inte besiktningen är några problem men ändå skönt att ha allt klart.
Hur hade ni gjort? Skriva något slags avtal under tiden han är kvar eller vänta med köpet till augusti?
 
Vet inte om jag hittade rätt ställe att skriva men flytta gärna om de inte passar.
Ska sälja min häst. Har en köpare på gång som jag hoppas blir bra. Ska komma på provridning mitten på juli men kan inte ta hem hästen förens slutet på augusti. Jag har inga problem att ha kvar tills dess. Ville ha sålt innan hösten. Men hur gör man med veterinärbesiktning och liknande? Jag vill ju gärna ha affären klar så snart som möjligt, så jag vet han har ett hem att åka till. Tror verkligen inte besiktningen är några problem men ändå skönt att ha allt klart.
Hur hade ni gjort? Skriva något slags avtal under tiden han är kvar eller vänta med köpet till augusti?

Vill köparen ha hästen, bestiga och genomför köpet. Låt köparen leda hästen från din fastighet för att fullfölja ianspråktagandet av egendomen.

Sedan väljer köparen att stalla upp hästen hos dig i väntan på att hästen transporteras till annat av köparens valt ställe.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 797
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 643
Senast: SiZo
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Smådålig i magen
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp