Köpstopp 2020

Jag tycker inte att dina inköp ingår i ett köpstopp. Det är djurskydd dom ligger i grunden för allihopa!

Så jag också resonerade!:)

Sen hade sadelgjorden säkert kunnat vänta till nästa månad då han inte får skav alls av sin lädergjord så länge han har päls, men när han tappat det mesta av vinterpälsen och den tunna,tunna sommarpälsen kommer så är det kört, och jag kände att det var lika bra att klumpa ihop alla ”måsten” denna månad så behöver jag förhoppningsvis inte köpa någonting kommande månad/er.
 
Jag hör nog egentligen inte hemma i den här tråden, då jag inte har ett "äkta" köpstopp. Dock tänkte jag på den här tråden när jag stod och höll i en jättefin väska på 70%. Jag stod och resonerade och kom fram till att 1. Den var billig, jag hade absolut råd. 2. Jag egentligen inte behöver den. 3. Dom pengarna kommer jag vara väldigt glad över när jag ska till Paris.

Om jag inte hade tänkt efter så hade jag absolut köpt den och därefter nästan inte använt den alls. :)
 
Jag hör nog egentligen inte hemma i den här tråden, då jag inte har ett "äkta" köpstopp. Dock tänkte jag på den här tråden när jag stod och höll i en jättefin väska på 70%. Jag stod och resonerade och kom fram till att 1. Den var billig, jag hade absolut råd. 2. Jag egentligen inte behöver den. 3. Dom pengarna kommer jag vara väldigt glad över när jag ska till Paris.

Om jag inte hade tänkt efter så hade jag absolut köpt den och därefter nästan inte använt den alls. :)

Jag tänker också så. Som nu när jag beställde sadelgjorden, fanns ett jättefint schabrak på rea. Hade vanligtvis absolut köpt det när jag endå skulle beställa därifrån, och jag ääääälskar schabrak, men tänkte som du, behöver jag det? Nej!!!

Så det blev bara en sadelgjord!
 
@Fibusen Det 'där räknas inte då det var måsten.

Själv var jag tvungen att investera i 2 vattenhinkar då ena hästen fick tag i den och tja gjorde skrot av alltihop. Hållt i äöver 10 år så ska inte klaga men de är ju dyra de uschlingarna. Räknar inte in det i mitt köpstopp :)
 
Jag hade ju en grej som jag hade tänkt hitta nåt kryphål i köpstoppet för att få köpa... men sen har jag funderat på saken i ca två veckor och se där, den var visst inte alls livsnödvändig kom jag fram till!

Det är nog egentligen det allra bästa sparrådet som finns - fundera lite. Känns som att i 99% av fallen var grejen inte alls nödvändig att köpa.
 
Nu har jag brutit köpstoppet för att köpa en sak. Utan att rådfråga här som jag tänkt från början. ;)

Det är min fjärrkontroll till dvd:n som slutat fungera (förvisso för över ett år sen) så jag beställde precis en ny. Var på vippen att börja betala för att se Buffy på Viaplay, när jag insåg att jag faktiskt har alla säsongen på dvd, men jag har glömt bort det för dvd-spelaren är bortpackad och likaså alla dvd-skivor. Just för att fjärrkontrollen inte funkat. Onödigt!

Nu ska jag bara klura på bästa stället att ha dvd-spelaren på... :)
 
Duktig idag! Dels varit på min praktik på Jysk utan att köpa något och dels avstyrt ett villhöverryck på Wish helt! Nu ska jag INTE gå till en secondhandbutik utan bara gå till pressbyrån och lämna ett paket och sedan hem trots att jag vill till secondhanden och kolla för jag har inte varit där. Men det vet jag ju att det inte bara blir kolla så därför ska jag inte dit alls!

Mindre duktig i helgen för det blev både kinamat i lördags och dyra desserter både lördag och söndag 😑 Plus material till retrieverkoppel till hundarna, men det känner jag att jag behöver till morgon- och kvällskissen för Poppy funkar inte med halvstryp och Pärla och Bella funkar inte med vanliga halsband och selarna vill jag inte använda för dels är jag för lat för att klä på dem selar för att gå ut bara på gården och dels vill jag att de ska veta skillnad på när de bara ska kissa och när vi ska gå promenad. Det blev betydligt billigare än att köpa färdiga koppel iallafall
 
Länge sen nån skrev i denna tråden! Borde vara ett gott tecken...?! :bump:

För min del går det fortsatt bra tycker jag, trots att jag gjort mitt första onödiga/villhöver-köp... men, asså jag behövde benvärmare till cyklingen och när samma säljare även hade matchande armvärmare så hade det ju bara känts korkat att snåla ur på dem tyckte jag faktiskt. De jag hade tidigare är rosa och dessa nya matchar alltså min cykel :). 👍😊🚴‍♀️

Förutom detta köp alltså inga onödiga/villhöver-köp!
 

Bifogade filer

  • 15860170300513618854148087831459.jpg
    15860170300513618854148087831459.jpg
    339,8 KB · Visningar: 18
Jag har inte skrivit för jag har misslyckats som en korkad idiot. Känner ju igen rycken i efterhand för de går hand i hand med hur medicinen verkar och jag har avstyrt en hel del, men de där j***a onödiga prylarna som jag bara MÅSTE ha just då stör mig så in i helsike och jag är skitarg på mig själv. Jag kan inte sluta med medicinen heller för då kraschar resten av livet 😞
 
Jag har inte skrivit för jag har misslyckats som en korkad idiot. Känner ju igen rycken i efterhand för de går hand i hand med hur medicinen verkar och jag har avstyrt en hel del, men de där j***a onödiga prylarna som jag bara MÅSTE ha just då stör mig så in i helsike och jag är skitarg på mig själv. Jag kan inte sluta med medicinen heller för då kraschar resten av livet 😞
Finns det kanske något annat du kan göra? Jag tänker om ditt shoppande är en biverkning av medicin så är det ju inte så lätt som att bara "skärpa sig" utan du kanske behöver hjälpa dig själv på annat sätt? Kanske blockera ditt kort så att du inte kan handla på nätet och så vidare? :)
 
Finns det kanske något annat du kan göra? Jag tänker om ditt shoppande är en biverkning av medicin så är det ju inte så lätt som att bara "skärpa sig" utan du kanske behöver hjälpa dig själv på annat sätt? Kanske blockera ditt kort så att du inte kan handla på nätet och så vidare? :)
Jag kan tyvärr inte blocka mitt kort då jag behöver det till tåg och sådant jag behöver köpa på riktigt. Så det enda är att lära mig kontrollera impulsiviteten och begäret när det sätter in. Jag slutade med medicinen ett tag och köpbegäret försvann så gott som direkt, men depressionen kom tillbaka istället 😞
 
Jag kan tyvärr inte blocka mitt kort då jag behöver det till tåg och sådant jag behöver köpa på riktigt. Så det enda är att lära mig kontrollera impulsiviteten och begäret när det sätter in. Jag slutade med medicinen ett tag och köpbegäret försvann så gott som direkt, men depressionen kom tillbaka istället 😞
Du kanske kan blocka vissa sidor bara? Eller finns det kanske någon annan medicin du kan prova? Det låter ju som en väldigt jobbig (och dyr) biverkning.
 
Du kanske kan blocka vissa sidor bara? Eller finns det kanske någon annan medicin du kan prova? Det låter ju som en väldigt jobbig (och dyr) biverkning.
Blocka sidor hade kunnat vara ett alternativ kanske, men jag vet inte hur man gör. Och om jag lär mig hur man gör så kommer jag ju att veta hur man tar bort blocken också 😕 Det har blivit mycket bättre för jag har lärt mig att kontrollera en del av impulsiviteten men som denna månaden där jag både hade en del pengar över från förra månaden plus att jag plötsligt börjat må bättre så tappade jag kontrollen igen. Jag har börjat återta den, men det jag har köpt är ju köpt. Mycket är sådant jag har gått och suktat efter en längre tid och nu råkat hitta billigt och med stora rabatter så jag inte har kunnat motstå. Jag har dock klickat bort mig från flera sidor sista dagarna istället för att fortsätta titta och hitta en massa jag vill ha vilket jag känner mig duktig över. Jag tänker att om jag inte tittar så vet jag inte att det finns och kommer därför inte att vilja ha det.

Ja, det är en väldigt irriterande biverkning! Samtidigt så har jag inte provat någon annan medicin som funkar lika bra mot depressionen så den kommer ju med mycket positivt också. Det finns en medicin som jag inte har provat som jag är nyfiken på men nu har jag äntligen börjat må bättre igen efter en kass vinter så jag vet inte om jag vågar börja mixtra med medicinerna 😕 Jag har provat massor av olika sorters medicin med mestadels dåliga resultat så jag är rädd för att byta igen för jag vet hur illa det kan gå 😕
 
Jag har köpt hörlurar, men mina förra gick sönder så det var inte ett villhöver köp. Sen har jag köpt lite målargrejer för en hundralapp, inte livsnödvändigt men jag ångrar det inte för jag har använt allt redan.
Så det har gått bra även om det kanske mest är tack vare karantän :p
 
För mig går det bra tycker jag. Jag har som @Lyan skrev i ett tidigare inlägg slutat gå på loppisar bara för att "titta" - för det vet jag att jag inte kan... just nu är det lätt i.o.m Covid-19 :angel:

Fast jag sitter faktiskt och tittar efter en ny mobil, den gamla håller på att ge upp och jag har förhalat att köpa en ny i minst 6 månader. Men nu får jag varningar om att bank-id kommer att behöva förnyas, så då är det lika bra att göra inköpet i sammband med det tänkte jag. Men jag ska erkänna att det tar emot, för den gamla är inte riktigt död än - bara nästan... den här tråden är BRA för mig!! :bow:
 

Liknande trådar

Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
123
Senast: Acto
·
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
2 970
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
396
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
21 22 23
Svar
453
· Visningar
11 180
Senast: doppler
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp