Köpstopp 2020

För mig går det bra tycker jag. Jag har som @Lyan skrev i ett tidigare inlägg slutat gå på loppisar bara för att "titta" - för det vet jag att jag inte kan... just nu är det lätt i.o.m Covid-19 :angel:

Fast jag sitter faktiskt och tittar efter en ny mobil, den gamla håller på att ge upp och jag har förhalat att köpa en ny i minst 6 månader. Men nu får jag varningar om att bank-id kommer att behöva förnyas, så då är det lika bra att göra inköpet i sammband med det tänkte jag. Men jag ska erkänna att det tar emot, för den gamla är inte riktigt död än - bara nästan... den här tråden är BRA för mig!! :bow:
Nu är det här kanske helt fel tråd att uppmana till shopping i minst sagt men om du är säker på att din telefon är i livets slutskede och du behöver en ny, så köp en INNAN din gamla kolar. Det är extremt mycket jobbigare med allt om den gamla dör och blir oåtkomlig. Ju mer "viktiga" appar som bankid osv du har desto jobbigare blir det.

Ett annat tips om bankid är att kolla om du fortfarande har ditt kodkort kvar hemma, det som krävs för att utöka användandet av bankid. Du kommer att behöva en av koderna när du byter till den nya telefonen och har du tappat bort kortet måste du beställa ett nytt och det tar några dagar eftersom det skickas med snigelpost. Så har du slarvat bort kortet beställ ett nytt redan nu :)
 
@Lyan Du kan inte be någon annan blocka sidor åt dig?
Tråkig biverkan :(.
Kan nog be pojkvännen göra det 🙂 Han är mycket duktigare på teknik än vad jag är. Datorn sitter jag aldrig vid så den lämnar jag nog oblockad så jag kan köpa saker om jag verkligen behöver dem. Fast det mesta jag köper är kläder, accessoarer och hundprylar så förutom hundmat så lär jag inte behöva köpa något på väldigt länge för jag har såååå mycket kläder och hundarna har tre olika set med matchande koppel, halsband och selar och jag väntar på material från wish för att göra ett fjärde set så de behöver inte fler koppel!

Ja, det är en väldigt tråkig biverkning. Men slipper iallafall hetsätning denna omgången. Fick sluta med den för kanske ett är sedan pga shopping och hetsätning (man kan även bli spelberoende och sexberoende av den så den påverkar helt klart belöningssystemet i kroppen) men eftersom depressionen kom tillbaka så fick jag börja igen. Shoppingbiverkningen finns kvar men än så länge har jag sluppit hetsätning vilket är skönt
 
För mig går det bra tycker jag. Jag har som @Lyan skrev i ett tidigare inlägg slutat gå på loppisar bara för att "titta" - för det vet jag att jag inte kan... just nu är det lätt i.o.m Covid-19 :angel:
Jag ska troligen till ”min” secondhandbutik idag och lämna av lite kläder. Risken finns att jag kommer hem med lika mycket för där är så billigt 😫 Men de senaste gångerna jag har varit där så har jag faktiskt varit väldigt duktig och bara köpt ett par plagg som jag vet att jag kommer att använda. De har en klänning inne nu som jag vill ha men jag köpte inte den sist jag var där och jag har funderat sedan dess och kommit fram till att jag med största sannolikhet inte kommer att använda den eftersom jag redan har en i samma färg som är finare
 
@Lyan Hur har det gått? Har du bett din pojkvän att blocka?
Hur gick det på second hand-affären? :)
Jag glömde fråga det när vi träffades (vi träffas bara en gång i veckan pga hans jobb och avståndet mellan oss) så jag får be honom när vi träffas nästa gång.
Second handen har jag inte varit till ännu för jag såg att en klänning hade en fläck så tänkte att det är lika bra att tvätta allt först och det har jag inte fått tummen ur att göra.
Så det går inte så bra 😕
 
Jag glömde fråga det när vi träffades (vi träffas bara en gång i veckan pga hans jobb och avståndet mellan oss) så jag får be honom när vi träffas nästa gång.
Second handen har jag inte varit till ännu för jag såg att en klänning hade en fläck så tänkte att det är lika bra att tvätta allt först och det har jag inte fått tummen ur att göra.
Så det går inte så bra 😕

Aha okej.
Hmm jo fast lite bra är det väl att du inte varit till butiken än, så hinner du bygga upp mer motståndskraft! 👍

För min del märks det att jag knappt vill gå ut nu pga viruset, här två utgiftsposter (mat) hittills denna månaden XD.
 
Aha okej.
Hmm jo fast lite bra är det väl att du inte varit till butiken än, så hinner du bygga upp mer motståndskraft! 👍

För min del märks det att jag knappt vill gå ut nu pga viruset, här två utgiftsposter (mat) hittills denna månaden XD.
Jo, sant. Jag har redan bestämt att jag ska INTE köpa den gråa klänningen de har där om den finns kvar för jag har redan en grå klänning som är mycket finare. De har också en rosa söt klänning men den har jag inte heller köpt för jag tycker att den är för lång. Och bara för att jag skrev det så kom jag på att jag kan ju sy upp den 😑 men jag behöver ingen mer klänning för jag har garderoben full av dem så jag hinner inte ens använda alla :crazy: Jag skulle kunna rensa ut halva garderoben och ändå ha mer kläder än jag kan använda tror jag. Men många av dem använder jag för foton till instagram så även om jag inte använder dem ute så mycket så används de ändå.


Jag har fortfarande inte tvättat så kan inte lämna in idag heller men ska försöka få det gjort till på torsdag när de har nästa inlämningstid. Om hon inte har inlämningsförbud igen för det måste hon ha med jämna mellanrum för folk lämnar så sjukt mycket kläder där.

Blev visst en halv roman 🙈
 
Jo, sant. Jag har redan bestämt att jag ska INTE köpa den gråa klänningen de har där om den finns kvar för jag har redan en grå klänning som är mycket finare. De har också en rosa söt klänning men den har jag inte heller köpt för jag tycker att den är för lång. Och bara för att jag skrev det så kom jag på att jag kan ju sy upp den 😑 men jag behöver ingen mer klänning för jag har garderoben full av dem så jag hinner inte ens använda alla :crazy: Jag skulle kunna rensa ut halva garderoben och ändå ha mer kläder än jag kan använda tror jag. Men många av dem använder jag för foton till instagram så även om jag inte använder dem ute så mycket så används de ändå.


Jag har fortfarande inte tvättat så kan inte lämna in idag heller men ska försöka få det gjort till på torsdag när de har nästa inlämningstid. Om hon inte har inlämningsförbud igen för det måste hon ha med jämna mellanrum för folk lämnar så sjukt mycket kläder där.

Blev visst en halv roman 🙈

Bra resonerat med dig själv! Du ser, du behöver inte fler kläder!

Kanske kan du be någon annan lämna in kläderna? Så utsätts du inte för den frestelsen heller.
 
Bra resonerat med dig själv! Du ser, du behöver inte fler kläder!

Kanske kan du be någon annan lämna in kläderna? Så utsätts du inte för den frestelsen heller.
Jag har fortfarande inte varit på second handen för jag orkar inte sortera kläderna plus att jag vill inte falla för frestelser där. Har fått något plagg sålt på facebook dock.

Förutom den delen så går köpstoppet halvdant.

Just nu sitter jag och räknar på koppel, selar och halsband till hundarna. Jag har inte beställt något för det blir så dyrt men jag VILL! Jag hade behövt ett set till dem som de kan ha när det är kasst väder för sakerna de har nu är inte så tåliga mot vatten och jag vill inte förstöra dem. Men då sitter jag och tänker att om jag ska köpa regngrejer till dem så kan jag lika gärna köpa det andra jag vill ha också så slipper jag dubbel frakt om jag beställer i framtiden. Men det är ju bara dumt för jag BORDE INTE ha fler set till dem, men jag vill ju:arghh::arghh::arghh:
 
Jag har faktiskt hållit mig ganska bra sedan jag skrev sist! Det som har gått mest pengar åt (förutom veterinärkostnader, men på dem kan man ju inte sätta köpstopp) är godis, kakor och glass så jag har ångest både över pengarna och viktuppgången 😞 Imorgon börjar ny månad för mig så då ska jag försöka ta tag även i skräpmaten! Hade det inte varit för veterinärkostnaderna denna månaden så hade jag kunnat spara undan lite pengar men nu fick jag istället tulla på mitt pyttelilla sparkonto och mer veterinärkostnader kommer det att bli 😞 Så skräpmaten känns som högsta prioritet när det kommer till sparande just nu. Och så får jag passa mig så jag inte blir för kaxig och faller tillbaka på något annat!
 
Min månad börjar den 17:e för jag får mina pengar den 17:e-19:e och än så länge har jag bara köpt en cheesecake, fjärilar att sätta på väggar och bikiniöverdel och kjol när jag hämtade upp pengarna för de tre kassarna kläder jag lämnade in på second hand. Kjolen och bikinin kommer nog att åka ut på annons snart igen när jag använt dem till lite fotande. Det måste ju ses som ett framsteg!
 
Min månad börjar den 17:e för jag får mina pengar den 17:e-19:e och än så länge har jag bara köpt en cheesecake, fjärilar att sätta på väggar och bikiniöverdel och kjol när jag hämtade upp pengarna för de tre kassarna kläder jag lämnade in på second hand. Kjolen och bikinin kommer nog att åka ut på annons snart igen när jag använt dem till lite fotande. Det måste ju ses som ett framsteg!
Jag vill inte verka negativ men att shoppa bara för att ta bilder på sakerna kan väl knappast räknas som ett framsteg?
 
Jag vill inte verka negativ men att shoppa bara för att ta bilder på sakerna kan väl knappast räknas som ett framsteg?
Varför inte? Jag får utlopp för mitt köpbegär, jag får bilder till min instagram och jag tjänar oftast en hel del på att sälja kläderna vidare
 
På kjolen och bikinin har jag redan tjänat in 70kr eftersom bikinin inte satt som jag ville så jag sålde den direkt
 
För att tanken med ett köpstopp generellt är att man inte ska köpa grejer?
Vilket jag jobbar på, men eftersom jag inte lyckas tvärsluta köpa saker så tycker jag att detta är en bra kompromiss tills jag når dit. Jag äter en medicin som har ordagrant ”okontrollerbart överdrivet köpbeteende” som biverkning och jag jobbar stenhårt för att kontrollera mitt köpbeteende och jag har kommit väldigt långt!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
2 935
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
347
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
9 151
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
5 275

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp