Köpstopp - nån som vill vara med?

Jag känner att jag kanske borde återinföra köpstopp igen. Mitt begär för hudvårdsprodukter har vaknat till liv igen och det finns så mycket jag vill ha. Jag har ju sagt till mig själv att nya produkter bara får köpas för att ersätta när något tar slut, men det är svårt när hjärnan skriker KÖP! När det dessutom är nedsatt pris på det jag satt på min villhöver-lista är det verkligen svårt att tala sig själv till rätta.
 
Är så nöjd, trots köpstoppet har jag fått in några jätte fina saker i mitt hem. En granne i huset mittemot och där jag bodde innan flytten ställde ut kartonger med saker man fick ta av. Jag fyndade en jätte fin vas (sörjer och anklagar mig själv för att jag tappade den andra och kan inte förlåta mig för att jag känner mig så klumpig och typ världens sämsta människa- ja mins tankar drar igång av typ allt). Mina föräldrar hävdar dock att det kan hända alla och att jag inte är den sämsta och mest misslyckade personen pga det).

I den lilla spännande lådan hittade jag också en underbar ljuslykta som är helt intakt som är som gjord för min inredning. Sen tidigare i veckan frågade jag vice värden hur länge något måste stå på vinden innan man fick ta den (alltså inte i något skjul men utanför) och hon sa att det bara är att ta, inget får stå där om jag tar det är det bara em tjänst. Jag hittade en lite vintage hylla som jag placerade på köksbordet och den smälter in. Har kikat på det sen jag flyttade in i slutet av januari så ev ägare har ju rimligen haft tid att hämta den så den är kvarlämnad.

Ena fönsterlampan ärvde jag av mina föräldrar . Min gamla mobil byttes ut mot en nyare variant i och med att pappa bytta upp sig till en ny mobil. Det är ett kretslopp i vår familj att nästan alla telefoner förs vidare till nästa familjemedlem eller andra vänner/närstående istället för att kasseras som många verkar göra nu.

Jag älskar verkligen blommor fast jag är rätt usel på att ta hand om dom, har köpte växter som jag tror håller sig, många månader eller mer och har fått sticklingar på tre blommor dvs gratis.

Så ja, det har kommit nykomlingar in här med först måste dom gå igenom en redigen utvärdering om den verkligen passar inte här. Sen flytten vill ja ha rent och ljust och inte för mycket prylar.
Klart du inte ska gå och gräma dig för det, gud så mycket grejer man tappat eller haft sönder, både arvegods och andra favoritsaker. Det är sådant som händer.
 
Klart du inte ska gå och gräma dig för det, gud så mycket grejer man tappat eller haft sönder, både arvegods och andra favoritsaker. Det är sådant som händer.
Tack för att du skrev det, det hjälper :love: Jag har lätt att hamna i självhat för precis allt jag gör fel och så får jag för mig att det bara är jag i hela världen som är så värdelös och inte klarar något. Egentligen är det ju ologiskt men jag fungera liksom så och då är det bra att påminnas om att det inte är så.
 
Tack för att du skrev det, det hjälper :love: Jag har lätt att hamna i självhat för precis allt jag gör fel och så får jag för mig att det bara är jag i hela världen som är så värdelös och inte klarar något. Egentligen är det ju ologiskt men jag fungera liksom så och då är det bra att påminnas om att det inte är så.

Alltså, jag kan också blir frustrerad när jag gör något som blir tokigt men det låter inte riktigt sunt att tappa en grej leder till självhat? Sånt händer ju alla.
 
Nej det är in
Alltså, jag kan också blir frustrerad när jag gör något som blir tokigt men det låter inte riktigt sunt att tappa en grej leder till självhat? Sånt händer ju alla.
Nej det är inte sunt, jag vet inte om det beror på mina diagnoser då inget får vara annorlunda än vad jag bestämt eller planerat och då när det inte blir så så blir det panik hos mig för att något förändras för jag är extremt detaljplanerande. Och jag har svårt att hantera alla känslor och inte veta vad som är vad och vilka känslor jag har och dom är väldigt starka och att då inte veta hur jag ska hantera dom är är väldigt svårt för mig och allt mixas till en soppa och jag har fått höra hela livet att jag reagerar överdrivet på allt på allt och ingen förstår mig men saker blir till kaos helt enkelt och jag har svårt med känslohantering. Sen påverkar så klart min dåliga självkänsla, mina höga krav på mig själv och det blir väl någon kombo av allt.
 
Senast ändrad:
Nej det är in

Nej det är inte sunt, jag vet inte om det beror på mina diagnoser då inget får vara annorlunda än vad jag bestämt eller planerat och då när det inte blir så så blir det panik hos mig för att något förändras för jag är extremt detaljplanerande. Och jag har svårt att hantera alla känslor och inte veta vad som är vad och vilka känslor jag har och dom är väldigt starka och att då inte veta hur jag ska hantera dom är är väldigt svårt för mig och allt mixas till en soppa och jag har fått höra hela livet att jag reagerar överdrivet på allt på allt och ingen förstår mig men saker blir till kaos helt enkelt och jag har svårt med känslohantering. Sen påverkar så klart min dåliga självkänsla, mina höga krav på mig själv och det blir väl någon kombo av allt.

Jag hoppas du får hjälp att hantera det :) Jag gör såna grejer hela tiden så jag har väl vant mig. Hittills idag har jag snoozat för länge, inte hunnit äta frukost hemma, glömt äta frukost på jobbet, klämt fingret i ett skåp och spillt kokande vatten på min hand.
 
Har haft en period då jag släppte på köpstoppet gällande onödiga saker att stoppa i munnen. Jättedumt. Dessutom syndat och köpt en bok på halva rea-priset (Michelle Obamas självbiografi; den var intressant).

Men nu ska jag skärpa mig igen.
 
Jag hoppas du får hjälp att hantera det :) Jag gör såna grejer hela tiden så jag har väl vant mig. Hittills idag har jag snoozat för länge, inte hunnit äta frukost hemma, glömt äta frukost på jobbet, klämt fingret i ett skåp och spillt kokande vatten på min hand.
Tack, vad skönt att det inte bara är jag som gör "fel" eller så, det känns alltid som att jag är den enda människan på jorden som inte klarar vissa saker :cautious:
 
Köpstoppet går bra, inget onödigt har trillat ner i påsarna eller väskan. Den enda extra utgiften jag fått är för Dextrosol och det går åt ganska mycket av dom paketen på en vecka, detta eftersom mitt blodtryck och blodsocker leker berg och dalbana och hamnar väldigt lågt och jag mår så dåligt att det känns som att jag inte kan stå upp, svimma eller kräkas eller bara mår hemskt illa. Har då fått "recept" från vården att jag ska ta två sådana när det behovet uppstår så att jag inte svimmar eller slår mig. Så dom inköpen kanske jag inte ska räkna in i köpstoppet.

Åh, jag måste berätta om en fin och sak som ger hopp om livet, jag pantad lite flaskor förrgår en glömde ta ut pantkvittot. Kom på en en halvtimme/timme efter och traskade ner till min lokala affärer och då hade någon vänlig själ tagit ut kvittot, lämnat den till kassörskan och hon vet ju vem jag är så hon hade sparat det till nästa gång jag kom.:heart Ibland känner jag bara att det finns hopp för mänskligheten.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 648
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 104
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 902
Senast: Dimmoln
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 268
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp