Köpt fel mat

Wille

Trådstartare
Jag har råkat köpa mat för katter som är +7 år. Det är inte mina. Vilken skillnad är det på den jämfört med mat för yngre katter?
 
Ibland är det även lägre proteinhalt. Jag hade inte gett ett seniorfoder till en ung och växande katt, men dina är väl ett par år och kastrater? I så fall hade jag tagit det de gillar och funkar bra på utan några större funderingar.
 
Ibland är det även lägre proteinhalt. Jag hade inte gett ett seniorfoder till en ung och växande katt, men dina är väl ett par år och kastrater? I så fall hade jag tagit det de gillar och funkar bra på utan några större funderingar.
Mina fyller 4 år i år och båda är kastrerade.

Jag skulle ha köpt en stor förpackning Latz men det fanns inte så jag tog en liten så jag kunde ge katterna för maten var tvärslut hemma. Det var inte förrän jag skulle ge dem som jag upptäckte att maten var för +7 år. Annars samma mat som de brukar äta.
 
Mina fyller 4 år i år och båda är kastrerade.

Jag skulle ha köpt en stor förpackning Latz men det fanns inte så jag tog en liten så jag kunde ge katterna för maten var tvärslut hemma. Det var inte förrän jag skulle ge dem som jag upptäckte att maten var för +7 år. Annars samma mat som de brukar äta.

Jag skulle inte tveka att ge den maten till mina om jag var i din sits.
 
Har man blandade åldrar på katterna så får man ge det som passsar bäst till alla.
Mina katter är 3,8 och 9 år. Förut hade jag äldre katter då fick den yngsta hänga med på seniormat.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nu blev jag plötsligt med kattungar, och måste ut och köpa mat till dem. Min gamla katt hade allergiproblem och kunde bara äta...
Svar
2
· Visningar
408
Senast: JohannaB
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
882
Senast: Bison
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
859
Katthälsa Malla blir 15 år och börjar tappa i vikt. Hon är frisk i övrigt. Hon äter mjau torrfoder men jag tänker att jag behöver ge henne något...
2
Svar
27
· Visningar
1 706

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp