Köpt impulshäst

Status
Stängd för vidare inlägg.
om jag inte läste fel i din förra tråd så hade du inte pengar att åka till veterinären med din förra häst och nu har du köpt en häst för 60000kr........

Inte mata trollet
om jag inte läste fel i din förra tråd så hade du inte pengar att åka till veterinären med din förra häst och nu har du köpt en häst för 60000kr........

Jag förstår verkligen inte nöjet med att skapa tråd efter tråd med trollinlägg. TS är ny användare som fått flera trådar låsta/borttagna senaste dygnen. Inte mata...
 
Nånting stämmer inte.

TS la ut en annons 20/11 på morgonen om att köpa häst, samma dag på kvällen kommer den här tråden och då har hen haft hästen i ett par dagar. Dessutom har hen hunnit få ut försäkringpengar från gamla hästen som togs bort för mindre än en vecka sen.
 
Hej allesammans, eftersom jag var tvungen att akut avliva min häst i förrigår så har jag nu köpt en ny häst på impuls för att kunna vara med på hopplägret. Hästen jag köpte såg jag bara bilder på över nätet och den häst som syntes på bilderna var ett fint halvblod, fuxvalack, med fin hoppstam (efter balou du rouet). Fick även videor då hästen hoppade, han verkade ha mycket scoop och han har gått 135-klasser.

Hästen jag däremot fick lämnad hos mig igår liknar ingenting som den på bilden. Det jag fick var ett sto på 17 år med färgen brun. Hon har dessutom väldigt kraftig kropp med mycket hovskägg och stor buk, så jag misstänker ett kallblod. Gubben som lämnade hästen ville fort åka därifrån och kunde ingen svenska och knappt engelska. Han har även raderat sin fb-profil där vi hade kontakt så nu har jag inga kontaktuppgifter till honom. I passet står det att hästen kommer från Polen.

Misstänker att jag har blivit lurad, 60 000 åt helvete alltså.

Nu till min fråga, tror ni denna häst ändå kan vara med på hopplägret? Eller är det bara att leta vidare?

🤣 🤣 🤣 Dagens underhållning!! Finns det någon som tror på TS (trollet)?:confused:
 
Det här var ju intressant. Om man läser TS tidgare inlägg och trådar så ser man att TS först har avlivat hästen den 18 nov dvs i måndags. Sen igår kom ett inlägg om att TS söker en häst att ha med på lägret. Till och med igår dvs 17nov hade TS egen häst. Dvs här avlivades hästen den 17 nov.


Sen igår hade TS haft impulshästen ett par dagar redan. Dvs hästen måste ha kommit innan den andra avlivades. Hästen är dessutom köpt med försäkringspengar dvs pengar som då kom innan avlivningen?
 
Jag föreslår att du reklamerar hästen enligt knaskonsumentköpslagen. Funkar om du har kvar originalförpackning, gammalt täcke kan duga. Visa upp kvittot i kundtjänst innan du klickar på reklamera. Du bör han pengarna tillbaka vilken dag som helst.
Hästen är i och för sig brun, det är många hopphästar, så den bör kunna hoppa.
 
Japp tänkte också på det. Vilket snällt försäkringsbolag som betalar ut flera dagar innan något skett. Dessutom en stor summa.
Nu är ju ts ett troll men faktum är att jag fick livvärdet 30000 kr utbetalt av mitt försäkringsbolag innan hästen var avlivad :crazy:
Jag hade väl skickat in utdömning från veterinär osv men ändå?!
men stallkompis tyckte att jag skulle sälja hästen billigt ist för att betala för slaktO_o

Men hästen avlivades sen som planerat såklart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp