Köpt lägenhet!

Jag är så glad, så glad. De senaste fem åren har jag hyrt mitt boende, men nu slog jag till och köpte en helt ljuvlig lägenhet. Den har tillräckligt stort kök för att jag ska vara nöjd och badrum med egen tvättmaskin. Samtidigt som den är på 25 kvm, mer behöver jag inte (iofs har jag inte råd med nåt större heller).

Jag längtar ihjäl mig till 21 oktober då jag får tillträde. Sen ska jag ev måla om den och i lugn takt flytta de grejer jag vill ha kvar. Verkligen ta mig tid att rensa bort en massa.

1 december lämnar jag nuvarande boende och tanken på att få spendera julen i en helt egen lägenhet gör mig alldeles bubblig av lycka. Tänk att man kan stå ut med så mycket, så länge, för att sen en dag plötsligt känna att hit men inte längre. Nu vill jag inte bo ”på nåder” hos nån annan.

Visst blir det förändringar för hästarna med, jag kommer vara en dryg mil bort. Så jag kommer bara kunna åka ut en gång/dag. Dvs när jag har kvällsfodring 3 ggr/vecka blir det ridning i mörker. Det har jag inte behövt göra sen 2015…

Men samtidigt, det är värt alla uppoffringar för nu behöver jag inte flytta nåt mer förrän jag själv vill. Tänk om det här blir lägenheten jag bor länge i? Har aldrig bott på samma ställe längre än fem år…

Enda bilden jag tog från lägenheten. Utsikt från balkongen (alltså att få en balkong igen! Lycka!).
344B775C-8E62-4604-BF9A-60AE90629341.jpeg
 

Gillar vyn över uthustaken och att blicken kan följa gatan bortåt. :)

Jag gillar att jag inte behöver stirra rakt in i nån grannes balkong som jag gjorde sist jag bodde i lägenhet. Iofs var jag aldrig hemma då, utan på tåget mellan Uppsala och Stockholm, men det var ändå störande.
 
Nä, kaninen mår bäst ute. Men när man är hemma är såklart kaninen på strövtåg i lägenheten. :love:
Håller jag inte med om. Har haft kanin som levde lös inne. Hon blev som en liten katt. Hoppade alltid upp och gosade när jag satte mig i soffan, kom springande och mötte mig i hallen när jag kom hem från jobbet etc. Helt underbar och jag kan lova att hon hade det toppen! :love: Att sitta ute i en bur på en balkong låter inte jättekul i mina öron.
 
Håller jag inte med om. Har haft kanin som levde lös inne. Hon blev som en liten katt. Hoppade alltid upp och gosade när jag satte mig i soffan, kom springande och mötte mig i hallen när jag kom hem från jobbet etc. Helt underbar och jag kan lova att hon hade det toppen! :love: Att sitta ute i en bur på en balkong låter inte jättekul i mina öron.

Luftrören mår inte bra av inomhusluft tyvärr. Men jag jobbar hemifrån så det blir ändå många timmar utanför buren.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 574
Senast: Roheryn
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 858
Senast: kolblakkur
·
  • Artikel
Dagbok Inatt sov jag i lägenheten. Jag och en kompis flyttade alla stora grejer på dagen och jag körde transporten genom det smala området runt...
Svar
2
· Visningar
805
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 255
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp