Köpte jag en dålig julklapp?

Fast alla vill väl egentligen ha julklappar? Att man säger att någon inte behöver köpa någonting är väl ändå lite som ett spel för galleriet för att inte verka åpen? Eller så tänker jag i alla fall. Min sambo är en sådan person som när man frågar kan säga kalsonger eller strumpor, men jag vet ju att han hade blivit jätteledsen om jag bara hade köpt strumpor till honom.
Nej alla vill inte ha julklappar eller presenter, jag tillhör en av dom personerna. Börjar närma sig 17 år sedan jag sa att jag inget vill ha.

Har även påtalat att jag inget vill ha när personer har sträckt fram julklapp/ present.
 
Senast ändrad:
Fast alla vill väl egentligen ha julklappar? Att man säger att någon inte behöver köpa någonting är väl ändå lite som ett spel för galleriet för att inte verka åpen? Eller så tänker jag i alla fall. Min sambo är en sådan person som när man frågar kan säga kalsonger eller strumpor, men jag vet ju att han hade blivit jätteledsen om jag bara hade köpt strumpor till honom.
Nej, jag vill inte ha. Fattar att man köper till barn men tycker det är ganska märkligt att vuxna köper till varandra.
 
Jag vill heller inte ha julklappar och blir inte särskilt glad över
Fast alla vill väl egentligen ha julklappar? Att man säger att någon inte behöver köpa någonting är väl ändå lite som ett spel för galleriet för att inte verka åpen? Eller så tänker jag i alla fall. Min sambo är en sådan person som när man frågar kan säga kalsonger eller strumpor, men jag vet ju att han hade blivit jätteledsen om jag bara hade köpt strumpor till honom.
Nej alla vill egentligen ha julklappar. Jag är en av dom. Jag vill verkligen inget ha. Varken på jul eller när jag fyller år. Blir så trött när det inte respekteras
 
Nej, jag vill inte ha. Fattar att man köper till barn men tycker det är ganska märkligt att vuxna köper till varandra.

Jag firar inte jul men jag och bästis köper alltid till varandra när vi fyller år och vid jul. Båda tycker det är roligt att klura ut roliga saker till varandra som vi samtidigt har glädje av.
 
Fast alla vill väl egentligen ha julklappar? Att man säger att någon inte behöver köpa någonting är väl ändå lite som ett spel för galleriet för att inte verka åpen? Eller så tänker jag i alla fall. Min sambo är en sådan person som när man frågar kan säga kalsonger eller strumpor, men jag vet ju att han hade blivit jätteledsen om jag bara hade köpt strumpor till honom.
Nej det vill faktiskt inte alla. Jag avsa mig julklappar från vissa för typ 25 år sedan. Jag vill verkligen inte ha julklappar från dem. De första åren de ändå kom med julklappar tackade jag artigt och sa än en gång att jag inte vill ha julklappar (från dem men det sa jag ju inte till dem, så otrevlig är jag inte). Efter tio år gav jag upp och sa inget längre om de inte uttryckligen frågade vad jag ville ha. Då sa jag återigen att jag inte ville ha något alls. Det respekterades inte överhuvudtaget vilket inte förvånar mig då de är otäckt respektlösa överlag. När mitt ena barn avsa sig julklappar för några år sedan respekterade jag det rakt av. Jag älskar att ge men respekten för människors vilja är högre än min önskan om att få ge.

Handlar det om spel för gallerierna så får folk helt enkelt lära sig att säga vad de menar. Det är deras problem, inte mitt.
 
Jag hade blivit sur. Jag hade hellre varit utan julklapp än att få torkarblad till bilen. Visst att det är en snäll gest men det känns ju sådär lagom roligt. Om man inte önskar sig något kanske det är bättre att vara utan present.
 
Fast alla vill väl egentligen ha julklappar? Att man säger att någon inte behöver köpa någonting är väl ändå lite som ett spel för galleriet för att inte verka åpen? Eller så tänker jag i alla fall. Min sambo är en sådan person som när man frågar kan säga kalsonger eller strumpor, men jag vet ju att han hade blivit jätteledsen om jag bara hade köpt strumpor till honom.
Nej alla vill inte det. Jag vill själv inte ha någonting. Kände bara att det var skönt när syrrorna fick massa paket å ja inga (förutom kuveret me pengarna, men de hade kunnat kvitta för min del).
Vill ej ha födelsedagspresenter heller. För mig är den bästa presenten - gemenskapen.
 
Just nu tycker jag att min man är en otacksam liten skit

Han hade ingen önskan till jul och sa att jag inte behöver köpa nått. Men de ville jag göra. Så körde på en nyttopresent. Nämligen nya torkarblad till hans bil, av ett bättre märke.

Bakgrunden är att de borde blivit bytta redan för 6 månader sedan, nu är de sämre än skit. Han pendlar 3 mil enkelväg till jobbet och jobbar treskift. Så han åker i alla väder och någon gång mellan 6 på morgonen och 9 på kvällen till jobbet. (Och hem efter 8-10h)

Han tyckte att de var sämsta julklappen ever. Som att han skulle köpt en skurhink till mig. Själv skulle jag bli glad över torkarblad (och skurhink om de skulle behövas en)
Jag var nära på att köpa torkarblad till min mamma, blir galen på att hon klagar på sina nuvarande så snart vi sätter oss i bilen! :p
 
Fast alla vill väl egentligen ha julklappar? Att man säger att någon inte behöver köpa någonting är väl ändå lite som ett spel för galleriet för att inte verka åpen? Eller så tänker jag i alla fall. Min sambo är en sådan person som när man frågar kan säga kalsonger eller strumpor, men jag vet ju att han hade blivit jätteledsen om jag bara hade köpt strumpor till honom.
Absolut inte. Jag ogillar skarpt idén med att man ska ge bort saker på en viss dag och då ”måste” hitta på något. Jag gillar att ge bort saker när jag har något bra att ge bort (=mottagaren behöver/vill ha) och vill absolut inte ha en present för att någon ”måste”. Har firat jul mer eller mindre helt utan presenter i flera år och tycker det är hur skönt som helst.
 
Fast, om jag hade någon sådan surdeg som jag inte orkat ta tag i så vet jag inte om jag skulle bli särskilt glad heller. Dessutom låter det lite som att det är du snarare än han som tycker att de borde bytts ut för länge sedan, och då kan ju presenten uppfattas nästan som en pik eller tillsägelse.

Som kronisk latmask hade jag blivit gladare om bytet ingick, jag antar att det inte är kostnaden som hindrat honom från att byta hittills.

Med det sagt tycker jag ändå att det kanske är väl magstarkt av honom att gnälla.

Bytet ingår. Och när halva gummidelen hänger lös tycker jag i alla fall att det är dags att byta
 
Fast alla vill väl egentligen ha julklappar? Att man säger att någon inte behöver köpa någonting är väl ändå lite som ett spel för galleriet för att inte verka åpen? Eller så tänker jag i alla fall. Min sambo är en sådan person som när man frågar kan säga kalsonger eller strumpor, men jag vet ju att han hade blivit jätteledsen om jag bara hade köpt strumpor till honom.
Inte i min bekantskapskrets. Folk som umgås med mig får snabbt lära sig att jag går på vad de säger, jag är ingen tankeläsare. Säger de något i hopp om att jag ska göra tvärtom, tja, synd för dem. När de väl vant sig och börjat bli tydliga i sin kommunikation så brukar det bli hur bra som helst. Men javisst. Många får just vänja sig vid det. Å andra sidan gör många det lätt när de inser att det aldirg blir bråk, tjafs och besvikelser när jag är med. Vi vet var vi har varandra helt enkelt.
 
Fast ni som skriver här att ni inte vill ha julklappar blir väl i så fall irriterade på att ni får en julklapp inte vad den innehåller. Vad har det med den här situationen att göra nämligen att TS karl först säger att han inget vill ha och sedan blir sur över vad paketet innehöll? Uppenbarligen var hans önskan mest munväder och han ville visst ha en julklapp iom att han hade förväntningar på innehållet.
 
Fast ni som skriver här att ni inte vill ha julklappar blir väl i så fall irriterade på att ni får en julklapp inte vad den innehåller. Vad har det med den här situationen att göra nämligen att TS karl först säger att han inget vill ha och sedan blir sur över vad paketet innehöll? Uppenbarligen var hans önskan mest munväder och han ville visst ha en julklapp iom att han hade förväntningar på innehållet.

Det är väl svar på @Ramona märkliga antagande att alla vill ha julklappar egentligen.

Jag vill inte ha julklappar, men blir såklart inte irriterad om jag får en. Omtänksamt att ge mig en, men verkligen inte nödvändigt då jag inget vill ha.

TS man beter sig bara fånigt.
 
Att bli besviken över något man faktiskt har behov av är bra barnsligt. Hade det varit att han fått ett par torkarblad, men att han inte haft någon bil, så hade man kanske kunnat förstå det.

Jag köpte bitsskruvmejsel och blocknycklar till min dejt(?). Lackade ur hemma hos henne för ett tag sedan, när jag skulle försöka skruva i något hemma hos henne. ;)
 
Jag tycker det var en jättebra julklapp och att din man är sjukt barnslig som beter sig så.

Jag är inte särskilt förtjust i presenter och skulle gärna skippa julklappar, men resterande familj älskar att ge julklappar så jag har kapitulerat, men det känns också som de hellre köper färre och mer genomtänkta saker iom att jag inte är så förtjust i klappar (och jag levererar en önskelista och önskar mig gärna ”tråkiga” saker som stödstrumpor och saker till köket).
 
Fast ni som skriver här att ni inte vill ha julklappar blir väl i så fall irriterade på att ni får en julklapp inte vad den innehåller. Vad har det med den här situationen att göra nämligen att TS karl först säger att han inget vill ha och sedan blir sur över vad paketet innehöll? Uppenbarligen var hans önskan mest munväder och han ville visst ha en julklapp iom att han hade förväntningar på innehållet.
Jag blir inte det. Jag firar inte jul och förväntar mig därför inte en enda julklapp. Ändå fick jag en julklapp av hundvakten (eller ja, mina hundar fick julklapp :p ). Den innehöll lite smått och gott som absolut kommer till användning och jag blev jätteglad, för det kändes fint att hon tänker på oss och tycker om oss så mycket att hon vill ge en julklapp.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 052
Senast: Meggan
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 364
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 271
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp