köpte jag rätt kängor?

PrittePuff

Trådstartare
Jag hade bestämt mig för att köpa ett par bl*ndstone kängor(eller heter det boots?), så äntligen nu i veckan fick jag ett tillskott i kassan och begav mig till affären, beställde ett par i rätt storlek, men dagen efter när jag kom tillbaka så gick jag och kollade bland hyllorna hittade ett par andra och provade dom. och gud va mkt skönare ´dom var! Det var mountain h*rse.
Så jag köpte dom istället.
Men frågan är om jag gjorde ett ner köp då jag tog moutain horse iställer för blundstone? Vilka är hållbarast??
Vilka som är skönast vid köp har jag redan insett. Men ändrar bl*ndstone sig mkt och blir skönare med tiden?
 
Sv: köpte jag rätt kängor?

Tyvärr gjorde du nog ett nerköp:(
moutain horse är skönast men hållbarhetsmässigt så ............:(
Använder dagligen i arbetet: ca 6 mån för moutain horse , ca 2 år för Blundstone. (hade jag smörjt dom håller dom nog ännu längre)
Så även om dom är dyrare så blir det mer ekonomiskt med B**********
 
Sv: köpte jag rätt kängor?

ojdå... är dom så dåliga?
det var inte så stor skillnad i pris.. bara 50kr.. men jag tyckte ju MH var skönare...
Men Blund* blir dom skönare med tiden??
 
Sv: köpte jag rätt kängor?

jag köpte ett par MH kängor för 3 år sedan bara för att ha ett par ridskor vid ett speciellt tillfälle. Men de har används filtitgt och är fortfarande jättebra ångrar inte att jag köpte dom. Inte alls. Är inget fan av MH's produkter annars men skorna är jättebra!
 
Sv: köpte jag rätt kängor?

Ja det blir dom. första tiden känns dom lite trånga men sen:love:
m*****n h***e är sköna först men flyter ut och tappar formen.
Men tänk nu på att jag använder mina 8 timmar om dan så det kan väl kanske inte klassas som normal användning.......
M***H*** över lag har snygg och bekväm design men hållbarheten är inte den bästa. men rider man på ridskola en gång i veckan så har man skor länge, sliter ju inte så
 
Sv: köpte jag rätt kängor?

mina kommer att användas mer än 8h per dag.
Så vi får se hur länge dom är sköna och hur länge dom håller.
men sen blir det ett par blund*
 
Sv: köpte jag rätt kängor?

Jag har Blundstone och dom är helt suveräna. Har dock ingen erfarenhet av de från MH överhuvudtaget. Men Blundstones kängor Blir bättre när man gått in dom ordentligt, ju mer du använder dom, ja desto skönare blir dom! Mina är helt outstandig och dessutom är kvalitén riktigt riktigt bra. Jag köpte mina genom skolan för ett reducerat pris då det är krav på att vi har stålhätteskor i skolan (jag går naturbruk med inriktning hästhållning). Skolan ska tydligen ha kollat upp olika sorters ridskor med stålhätta på, även MH men av säkerhetsskäl så var Blundstones tydligen något bättre. Men jag vet även folk som har MH skorna och är väldigt nöjda med sina.
 
Sv: köpte jag rätt kängor?

blund skorna håller 4-5 år om man smörjer och oljar in dem.
jobbar man med skorna skall man HELST ha 2-3 likadan par så att de får vila en dag eller två emellan, bra för att motverka äckligheter i skorna också.
mh's är nog inte samma kvalite, men tar man hand om dem håller de med.
sedan är det ju en passningsfråga.
jag gillar 058/059, men det är egentligen ingen stallsko, utan mer en prommenadsko, eventuellt ridsko.
bäst är ju de kraftiga 500:orna, men de tar längre tid att gå in.
sedan kan man ju leta priser. på granngården (hur länge nu gg får heta så) såldes de för 800-900, medans wedins skor tog 1500 för samma sko (likadana).
ruggigt bra är ju alla skorna med stålhätta, men de kan ta tid att gå in. Fast det är en försäkring som är värd varje krona och ingångstid.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa nya ridbyxor, eftersom jag bara har ett par som jag gillar = jag använder aldrig några andra. :p De jag har idag är...
Svar
5
· Visningar
1 196
Senast: Nomina
·
Islandshäst Min lilla grisspassande raggsocka släppte igår tölten, bitvis, det kom och gick under en lektion. Jag svävar fortfarande på rosa moln...
Svar
5
· Visningar
7 411
Senast: glimjandi
·
Hundhälsa Hej allihopa! Nu sitter jag här med lite funderingar igen ;) Min hund Lassie tycker jag verkar ha fått sämre pälskvalitè än innan...
Svar
10
· Visningar
4 404
Senast: _Maria_
·
T
Utrustning Köpte att par Xcellsiorleggings från m*untian horse. Nu är det så att dom "redan" har gått sönder på "skinnet" (något annat material...
Svar
12
· Visningar
1 047
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp