Kör-läger

Tiger tok

Trådstartare
Hejsan! Första tråden jag gör här så hoppas allt blir rätt!

Jag är av den kör intresserade typen, och försöker smått desperat hitta ett läger med kör inriktning. Jag är 16 år och har flera års erfarenhet av både ridning och körning. Samt har möjlighet att ta med häst till lägret.
Men har svårt att hitta läger som inte är trav (ser helst att det är brukskörning, men trav kan vara av intresse), för små barn/nybörjare osv. Dessutom kan man inte googla kör-läger, efter som google tänker kör som när man sjunger.. snälla hjälp mig!

Att tillägga är att jag inte har något travlicens, dock referenser om det kan väga upp.
 
Hejsan! Det finns ganska många brukskuskar runt om i landet. Vi har tex två st i Skåne som håller kurskurser/läger. Hälde Hästkraft och Jenny Göransson. Sök brukskörning kurser.
Sveriges hästkörare har säkert en lista på landets instruktörer också.
Ett annat tips är att söka kuskutbildningen på wången, där finns en inriktning mot brukskörning :)
Det är jättekul med bruks och användbart. Själv har jag nordsvenskar som jag kör lite på hobbynivå med!
 
Hejsan! Det finns ganska många brukskuskar runt om i landet. Vi har tex två st i Skåne som håller kurskurser/läger. Hälde Hästkraft och Jenny Göransson. Sök brukskörning kurser.
Sveriges hästkörare har säkert en lista på landets instruktörer också.
Ett annat tips är att söka kuskutbildningen på wången, där finns en inriktning mot brukskörning :)
Det är jättekul med bruks och användbart. Själv har jag nordsvenskar som jag kör lite på hobbynivå med!
Jenny göransson ska flytta uppåt i landet så blir inga mer läger här i alla fall :(.
 
Sveriges hästkörare, som tidigare nämnts är ett bra förslag.

Vissa distrikt av Föreningen Nordsvenska Hästen anordnar också ungdomsläger och ungdomskurser. Åtminstone "mitt" distrikt har gjort det i flera år.

Ungdomssektionen av riksorganisation Föreningen Nordsvenska Hästen har de senaste 2-3 åren ordnat ett rätt ambitiöst läger i början av sommaren.

Om Ardennerföreningen brukar ordna något vet jag tyvärr inget om.
 
Sveriges hästkörare, som tidigare nämnts är ett bra förslag.

Vissa distrikt av Föreningen Nordsvenska Hästen anordnar också ungdomsläger och ungdomskurser. Åtminstone "mitt" distrikt har gjort det i flera år.

Ungdomssektionen av riksorganisation Föreningen Nordsvenska Hästen har de senaste 2-3 åren ordnat ett rätt ambitiöst läger i början av sommaren.

Om Ardennerföreningen brukar ordna något vet jag tyvärr inget om.
får man fråga vilket som är ditt distrikt?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 557
Senast: kma
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 988
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 173
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
2 918
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp