Kör och tömkörningsexperter (och andra) hjälp!

M

malgerud

Jag har just börjat tömköra mitt Shiresto (15månader) någon gång i veckan. Vi har kommit så långt att vi kan starta, svänga skapligt till höger och vänster och håller på att lära oss att stanna. Nu vill jag själv lära mig betydligt mer så att jag när tiden är inne kan lära henne.

Har ni något tips på videofilm som man kan köpa??
Vill helst åka på kurs eller clinic så att jag får se irl. Någon som vet vart jag ska vända mig för att få tag på någon körtränare?? Helst i Värmland med omnejd.

Någon som känner till någon man kan kontakta i närheten av Karlstad???

Tacksam för alla svar
 
Anders Eriksson har gjort en tömkörnings film. Finns på vissa hästbutiker eller hos ridsportförbundet.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 821
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 882
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
3 774
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp