Köra dressyr med gammal Tidaholmsgigg?

skogstomten

Trådstartare
Ja givetvis en renoverad efter konstens alla regler då ;)
Men skulle det kunna fungera att köra dressyren i lättare klasser med en sån,eller är dom i tyngsta/klumpigaste laget?
Tänkte om det kanske hämmar rörelserna för hästen?
 
Sv: Köra dressyr med gammal Tidaholmsgigg?

Ingen på detta hyffsat åsiktsfulla forum som ens har en reflektion över det hela? :cool: :)
 
Sv: Köra dressyr med gammal Tidaholmsgigg?

Varför inte?
Jag har kört dressyr med klumpig maratonvagn utan större problem. Tycker dessutom inte att Tidaholmsgiggarna är så klumpiga. Reservation för vilken slags häst du använder.

Hur stora krav behöver man egentligen ha för dom lättare klasserna? Viktigast är väl ändå att du kan programmet, kör rätt vägar, har bra övergångar och hälsar på domaren? ;)
Dvs, det mesta hänger som vanligt på kusken.
Åsså ska man ha roligt!

LIA
 
Sv: Köra dressyr med gammal Tidaholmsgigg?

LIA skrev:
Varför inte?
Jag har kört dressyr med klumpig maratonvagn utan större problem. Tycker dessutom inte att Tidaholmsgiggarna är så klumpiga. Reservation för vilken slags häst du använder.

Hur stora krav behöver man egentligen ha för dom lättare klasserna? Viktigast är väl ändå att du kan programmet, kör rätt vägar, har bra övergångar och hälsar på domaren? ;)
Dvs, det mesta hänger som vanligt på kusken.
Åsså ska man ha roligt!

LIA
Det var nog bara jag som vart nojjig när jag bogserde upp den på lon för ett tag sen :o :D

Vadå? kuske? ska inte den bara sitta där och se förvirrad ut? :angel:
Glömma hälsa på domaren har gjort på första hopptävlingen jag var med på, första precisionen och första dressyren och även första kördressyren (fast det hade jag faktiskt föträngt ändå till nu :eek: ).
Så det lär nog kunna riskera att hända, eller så räcker det med att jag har lyckats en gång i varje gren.

Tackar så mycket för ditt svar i alla fall! :)
 
Sv: Köra dressyr med gammal Tidaholmsgigg?

Vadå, kan inte vagnen programmen utantill??? ;) Tänk vad smidigt det skulle vara, bara att plocka fram rätt program... :D
 
Sv: Köra dressyr med gammal Tidaholmsgigg?

Vi kollade på en sån men tyckte den var alldeles för smal mellan skacklarna. Men räcker utrymmet där till så funkar den väl bara bra att tävla med!
 
Sv: Köra dressyr med gammal Tidaholmsgigg?

Carolus skrev:
Vadå, kan inte vagnen programmen utantill??? ;) Tänk vad smidigt det skulle vara, bara att plocka fram rätt program... :D
Schyss!!! :eek:
Du får ju inte avsölja mig, hade ju tänkt få mixtra in en dator i vagnen som visar mig väg och gångarter ju :angel:
 
Sv: Köra dressyr med gammal Tidaholmsgigg?

Nora skrev:
Vi kollade på en sån men tyckte den var alldeles för smal mellan skacklarna. Men räcker utrymmet där till så funkar den väl bara bra att tävla med!
Oj, då borde min vara gjord för Ardenner då :D
Har för ett gäng år sen testat den på min gammeltant och det gick då, visserligen testade vi bara en kort bit eftersom det var med loksele och högst provisoriska skackelremmar högt upp.
Får baxa ut den igen och testa på Lärka, just nu står den bakom både såmaskin och ett flertal slädar.
 
Sv: Köra dressyr med gammal Tidaholmsgigg?

aj då, lovar skall inte avslöja nåt...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 196
Senast: Fiorano
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
943
Senast: linlar1
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 403
Senast: Enya
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
815
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp