köra in c-ponny

S

simora88

hästen är 11år och orädd för allt. tömkörd innan han blev sjuk. har ridit och hållt i "träd" medans jag red.. (hade avverkat utanför huset och skulle göra hinder uppe i skogen) och det har han inte brytt sig om. ska prova att fästa slanor i selen när han blir frisk.. men till den stora frågan.. vart kan man hitta/göra en släpa? görs det rockarder för c-ponnys? å hur mycket kan en sån kosta?
har hört att "vuxna" hästar är svårare att köra in än unge.. e d sant?

*tacksam för svar*
 
Rockardar görs i alla storlekar, kosar alltfrån 1000kr. I regel är det lite lättare att köra in yngre, men gör man det på ett vettigt sätt så brukar det gå bra även med äldre. :)
 
Tänkte bara säga att jag har kört in min c-ponny i år. Han är 17 år & det var inga problem. Han är en mycket känslig & ganska nervös ponny, men trygg när jag är med. Jag tränade honom ca 10 gånger bara & han har gått hur bra som helst. Är nu ute & kör honom lite då & då. Urtrevlig! Bara man tar det lugnt & lyssnar på hästen när man ska köra in går det hur bra som helst! (oftast! Kan ju hända olyckor ändå...)

Jag betalade 3000kr för en ny ganska enkel rockard i d-ponny storlek.

:banana:
 

Liknande trådar

Körning Jag har ett kallblodssto på 19 år som jag har ägt i drygt 15 år. Hos sin tidigare ägare kördes hon men var med om en olycka och såldes...
Svar
4
· Visningar
2 611
Senast: Effie
·
Körning Hejsan! Jag har en fullblod/halvblods valack på 5 år som jag har haft sedan i december. Vi tränar och tycker väl att hoppning är...
Svar
3
· Visningar
2 126
Senast: Nielaa
·
Körning Jag har en f.d tävlingsponny, hon är 15år men jag tävlar inte henne mer då jag inte ser "det roliga i tävlingar". Jag hade tänkt köra in...
Svar
4
· Visningar
1 748
B
Körning Hej! Äntligen, efter många års körning med min gamla långvagn och travsele (utan snabbknäppning) så har vi införskaffat ny rockard...
Svar
3
· Visningar
1 767

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp