köra in fjording

Det beror väl på vad du menar med att köra...
Testade min lilla herre i vintras (f-01) för en liten "släpa med sits". Bara för att ha testat och teestade en liten rockard i våras.
Enbart i läro syfte, metalt. Inte något fysiskt.

Har tömkört honom mycket ensam i skogen och efter vägar, men i övrigt väntar jag tills han växt mer. Har ingen större bårdska. Fast lite kliar det i fingrrarna :o
 
Hej!

Men rockard kan man kanske börja köra med när hästen är i tvåårsåldern, om den är med på allt annat. D.v.s att b.la. tömkörning fungerar bra och att hästen vant sig vi skaklar och är lugn med det.

M. v. h. Lisa
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Den svenska fälttävlansryttaren Dag Albert meddelar på Facebook att han har låtit sin mästerskapshäst somna in. Who's Blitz blev 31 år...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Winner Brodde jagade årets nionde seger. In på upploppet såg det mörkt ut – men via en rasande avslutning blev det hårt i mål. Målfotot...
Svar
0
· Visningar
159
Senast: Gunnar
·
Hundträning Hej jag tänkte lära vovven att söka kantareller till nästa säsong. Skulle ni säga att det fungerar bra att lära in på torkade...
Svar
0
· Visningar
270
Senast: hollypolly
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 515
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp