Bukefalos 27 år!

köra in fjording

Det beror väl på vad du menar med att köra...
Testade min lilla herre i vintras (f-01) för en liten "släpa med sits". Bara för att ha testat och teestade en liten rockard i våras.
Enbart i läro syfte, metalt. Inte något fysiskt.

Har tömkört honom mycket ensam i skogen och efter vägar, men i övrigt väntar jag tills han växt mer. Har ingen större bårdska. Fast lite kliar det i fingrrarna :o

Hej!

Men rockard kan man kanske börja köra med när hästen är i tvåårsåldern, om den är med på allt annat. D.v.s att b.la. tömkörning fungerar bra och att hästen vant sig vi skaklar och är lugn med det.

M. v. h. Lisa

Liknande trådar

Träning Hej. Någon som kör Åsa Frymans (Antagon) galopprogram och kan berätta hur man börjar när hästen inte är i full kondition. Bör man tex...
Svar
2
· Visningar
360
Senast: Robina
·
Fordon Jag kör med säkerhet först och tankar helst långt innan jag hamnar på reserven. Min dotter vill max betala 40 € per tankning så hon...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
3 745
Senast: MissFideli
·
Samhälle Langa in era bästa! Järnspikar är en gammal favorit som jag borde använda mer men behöver inspiration;):banana:
2
Svar
38
· Visningar
1 324
Senast: Waco
·
IT & mobiler Min telefon (iPhone SE 2020) har börjat bli slö och framför allt med en app (Happy color) blir den jättevarm och hänger sig hela tiden...
Svar
6
· Visningar
367
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Vad väljer ni att höra först?