Bukefalos 25 år!

köra in fjording

Det beror väl på vad du menar med att köra...
Testade min lilla herre i vintras (f-01) för en liten "släpa med sits". Bara för att ha testat och teestade en liten rockard i våras.
Enbart i läro syfte, metalt. Inte något fysiskt.

Har tömkört honom mycket ensam i skogen och efter vägar, men i övrigt väntar jag tills han växt mer. Har ingen större bårdska. Fast lite kliar det i fingrrarna :o

Hej!

Men rockard kan man kanske börja köra med när hästen är i tvåårsåldern, om den är med på allt annat. D.v.s att b.la. tömkörning fungerar bra och att hästen vant sig vi skaklar och är lugn med det.

M. v. h. Lisa

OBS! Denna tråd fick sitt senaste inlägg för 19 år sedan.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Övr.Katt Jag är i valet och kvalet om jag ska skaffa katt, behöver lite hjälp och råd tror jag :confused: flyttade till hus i somras och känner...
Svar
15
· Visningar
813
  • Artikel
Dagbok I år tog jag upp ett väldigt stort och jobbigt projekt för mig. Det har varit förknippat med mycket ångest och rädsla för att...
2
Svar
23
· Visningar
1 498
  • Artikel
Hästnyheter Tillsammans med hästen All In har Peder Fredricson nått stora framgångar. Den 15-åriga valackens sista OS kunde inte ha avslutats på ett...
Svar
0
· Visningar
204
  • Artikel
Hästnyheter Tillsammans med Helena Lundbäck i sadeln tog sig Madick, stoet med den lite annorlunda frambenstekniken, till flera av världens största...
Svar
0
· Visningar
123

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar