Köra in Fullblod??

Taz

Trådstartare
Hejsan!

Är det någon som har erfarenhet av att köra in fullblod?
Hur har det gått??

Har funderingar på att KANSKE köra in mitt fullblod, mest som lite omväxling till ridningen.

MEN tänkte sen att man kanske inte kan göra det för dom är ju inte speciellt framavlade till att dra :crazy:

Jag har ju faktiskt inte hört någon som har ett fullblod som är inkört :smirk:

Tänkte därför höra med er om ni har någon erfarenheter av inkörda fullblod :)

Hästen ifråga är en 12 årig valck med ett jättebra psyke, inte rätt för någonting (nästan ;))
Han är tömkörd ganska mycket och jag har med honom som handshäst när vi är ute och kör med vår fjording så han är ju van vid skrammel och dyligt.

Så nu är frågan vad tycker ni, vad hade ni gjort???

Tacksam för råd och tips!! :bump:
 
Hej!
Jag vet två fullblod som tävlat msv resp svår klass. En av dessa hade även gott löp.
Så lycka till. Alla hästar mår bra av omväxlande arbete.
/M
 
Jag har inga personliga erfarenheter i ämnet, men hade en stallkompis förr som hade ett inkört fullblod. Han var hur duktig som helst och tävlade körning upp till msv. något lat var han dock :angel:
 
Man får väl utgå ifrån individen vid all inkörning, rasen som sådan borde inte sätta några hinder, tycker jag. Lycka till! :bump:
 
Mitt första fullblod som skulle tävlat ponnygalopp växte över måttet och blev istället en kanonfin körhäst! Måste säga att det är den bästa häst jag nånsin kört, han tyckte det va mycket roligare än att bli riden, han gick både enbet och par, en kanonhäst!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Okunnig och lätt neurotisk fundering från mig, hoppas någon vill svara ändå 😅 Jag har en v40 CC (nyare lite mindre modellen) som jag...
2
Svar
28
· Visningar
3 336
Senast: Roheryn
·
Körning Hej! Dotrans megasöta welsh har tydligt visat att det inte är hoppning som är hans gren... Kanske körning!? :D Jag har tidigare lite...
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: warg
·
Hästmänniskan Igår blev jag lite konfunderad i en trafiksituation. Körde bil i skymning (nästan helt mörkt) på en 70-väg. En ganska "stor" 70-väg med...
2
Svar
38
· Visningar
2 925
Senast: Luff
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 816
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp