Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Körhästar ifrån tyskland

M

miamiamia

Har köpt två körhästar ifrån tyskland och funderar nu på transporten hem. Har kollat med transportbolag och dom vill ha 12000 +moms för två hästar från tyskland till sverige. Detta innebär att det är mycket billigare att åka och hämta dem själv, men det tar så mycket tid. Ingen som vet om någon ryttare eller någon annan som skall ha hem hästar? man kunde kanske sammordna transporten?
/M

A

alisson

Men om du åker får du chans att semestra lite lagligt,
aldrig fel, tyskland är rätt okej :)!

M

miamiamia

Humm... du har rätt. Det är bara det att stallet är fullt med hästar som behöver skötsel och träning så någon semester blir det inte. Jag har dessutom jobbat flera år i tyskland så det känns inte så lokande att semestra där. Hur som i helgen hämtar jag hem dom.
/M :bump:

A

alisson

Det är lungt! Jag tar hand om dina topp hästar under tiden :angel:, så du kan stanna riktigt länge där nera :idea:
Dom kanske kan visa mig hur leker marathon :idea:, jag är sugen på att prova men vet inte hur det går till :devil:
//A

M

miamiamia

Ja gärna, dom ställer säkert upp på en runda i hindrena. Dom tycker nog att det är lite för lite av den varan denna årstid. :bump: :bump: :bump: :bump: :bump: :bump: :bump:

K

KaZa

Och jag tar gärna hand om Madame under tiden. :love:
Vore trevligt då jag inte längre har någon att köra. :angel:

M

miamiamia

Tyvärr så har jag inte Madame hemma för tillfället. Hon är på dressyrträning/tävling. Annars så hade du gärna fått det!!! Vacker häst va???
/M

M

miamiamia

NUUUUU Har jag kommit på vem du är!!!! Lekte detektiv bland gamla trådar!! :bump: :bump:
/M

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6458 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

• Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite, Varning för långt inlägg. Igår när jag skulle ut till stallet, för att åka och träna hände en...
Svar
9
· Visningar
871
Hästmänniskan Jag och min syster har för ett tag sen börjat leta vår första egna ponny, men det har tyvärr inte gått så bra hittills. Det var från...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 524
Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
2 261
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
17 383

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #6
  • Valp 2021

Hästrelaterat

• Föl 2021
  • Dräktiga ston 2020/2021