Körning i backar

M

Midlingur

Hur funkar det egentligen att köra i backar? Är trav eller galopp i uppförsbacke att rekommendera, och skritt i nerförsbacke eller hur är det egentligen?
 
Sv: Körning i backar

Ja det spelar nog inte sån stor roll, hästen väljer ju oftast den gångart som är minst jobbig. Men jag brukar skritta för då får han ta i lite mer...
 
Sv: Körning i backar

Uppför gör du som du (och hästen) vill.
Nedför (brant) är skritt att föredra, fr a om hästen bromsar själv. Det är svårt för den att hålla igen i trav och galopp.

LIA
 
Sv: Körning i backar

Hästen sliter mer på sig i trav. så man tänker på det. Galopp eller helst skritt är mest uppbyggande.
Jag kör backträning 2 gånger i veckan, funkar utmärkt. backar mycket i backar oxå, både nerför o uppför.
/jenny
 

Liknande trådar

Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 610
Senast: JohannaB
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
873
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
384
Senast: __sofia__
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 384
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp