Kofi Annan har gått bort

athena_arabians

Trådstartare
Jag såg just att Kofi Annan har gått bort. Enligt min mening var han den sista "riktiga" generalsekreteraren som vågade säga emot de stora länderna.

Han var en otrolig talare också, jag gick på hans föreläsning under Dag Hammarskjöld-dagarna när jag pluggade i Uppsala. Jag tänkte att en sådan person lär man inte få chansen att lyssna på igen och jag ångrar inte att jag stod länge i kö för att komma in. Enormt intressant att lyssna på och väldigt engagerande.
 
Jag såg just att Kofi Annan har gått bort. Enligt min mening var han den sista "riktiga" generalsekreteraren som vågade säga emot de stora länderna.

Han var en otrolig talare också, jag gick på hans föreläsning under Dag Hammarskjöld-dagarna när jag pluggade i Uppsala. Jag tänkte att en sådan person lär man inte få chansen att lyssna på igen och jag ångrar inte att jag stod länge i kö för att komma in. Enormt intressant att lyssna på och väldigt engagerande.

Nja, hans företrädare var värre i att konflikta med de stora länderna. (Bhutros-Butros konfliktade så illa att FN försvagades och splittringen var enorm.)

Jag ser nog Annans gärning som att han kunde säga emot de stora länderna och när dagen var slut ändå ha dem med på tåget. En mästerlig förhandlare.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 568
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 441
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 690
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 487
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp