Bukefalos 28 år!

kamomillo

Trådstartare
Jag ska köpa en kokbok i studentpresent till en kille på 19 år.
Har ni några tips???

* Jenny *
 
Det finns ju diverse studentkokböcker med enkla och billiga recept. Någon sån kanske kan vara lite roligare än vår kokbok (även om den är bäst ;))?
Jag tänker att de böckerna är bra för alla som flyttar hemifrån och kanske inte vill lägga allt för mycket tid och energi på matlagning. Såklart utan att veta hur hans matintresse ser ut :)
 
Det finns ju diverse studentkokböcker med enkla och billiga recept. Någon sån kanske kan vara lite roligare än vår kokbok (även om den är bäst ;))?
Jag tänker att de böckerna är bra för alla som flyttar hemifrån och kanske inte vill lägga allt för mycket tid och energi på matlagning. Såklart utan att veta hur hans matintresse ser ut :)

Ska kolla på studentkokböcker, Tack för tipset!

* Jenny *
 
Frågan är ju vem personen är dvs är det en person som är riktigt intresserad av mat och kan en hel del eller kan personen typ knappt koka vatten?
Svaret beror ju på det tänker jag :)

Problemet är just det, jag har ingen aning om hans matlagningskunskaper. Han har bott med sin pappa under studietiden, och jag gissar att han lagat en del enkel mat, men jag gissat att de inte lagades en massa kulinariska rätter direkt.
* Jenny *
 
Det finns ju roliga kokböcker, som "kokbok för Gamers som inte orkar". kokböcker för olika fandomes och likande. Det kan vara lite roligare än en vanlig kokbok.
Jag gillar visserligen de klassiska tegelstenskokböckerna, men handen på hjärtat så har jag nog inte öppnat nån av dom de senaste tio åren, vill jag ha receptet på sockerkaka eller stylt så googlar jag.
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 366
Senast: zassoo
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
2 059
Senast: kamomillo
·
Tjatter Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi diskuterar vilka kalendrar vi är nöjda med, vilka vi är mindre nöjda med, vilka vi kommer att köpa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 975
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Ska boka tid hos barnmorska så fort jag blir frisk. Men bollar lite här under tiden 😁 som jag fattat det av googling är mina alternativ...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 848
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp