Kolik ärftligt?

I

IslandsMalin

Jag har en fråga, vet ni om kolik är ärftligt? Har ni erfarenhet av detta? Varför jag frågar är för att jag har nyss köpt ett ungsto som är u. ett sto med kolikproblem(tydligen?) och mitt sto har på fem månader fått tre kolikanfall, två värre och en lättare. Det känns ju inte så lyckat att använda "mitt sto" till avel om det visar sig vara ärftligt:confused:

Jag frågade min distriktare om detta, det finns inget bevis på att det skulle vara ärftligt, var dennes kommentar.

/Malin
 

Liknande trådar

Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
2 989
Senast: Moa092
·
Hästvård Hej! Jag tänkte kolla vad det finns för erfarenheter här av snubbliga hästar. Jag har ett sexårigt fullblodssto som snubblar väldigt...
Svar
13
· Visningar
3 425
Senast: Gimlan
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 036
Senast: QueenLilith
·
Hästvård För ca 4 år sedan blev min då 7 åriga Nelly diagnostiserad med "kronisk kolik". Detta efter att veterinären blivit kallad i snitt en...
Svar
17
· Visningar
2 574

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp